Ezért nem vicc a követési távolság
"Úgyis lassú a forgalom, bármi történik, meg tudok állni..." Valami ilyesmi gondolat lehetett a tömött M1-es autópályán közlekedők fejében még márciusban – kezdi a beszámolót az MKIF Zrt. Facebook oldala. A mellékelt videón az M1-es autópálya egy szakasza látszik, ahol figyelmetlenségből alakult ki tömeges koccanás.
A tömött útszakaszon egy autós majdnem bajt okozott. Későn vette észre, hogy lassít az előtte haladó fehér kisbusz, így jobbra rántotta a kormányt, a külső sávban viszont egy sárga kamion érkezett. Nem sokon múlott, de ebből még nem lett baleset.
Csakhogy a veszélyes manőver után gyorsan torlódás alakult ki a belső sávban. Az első néhány autó még időben lassítani tudott, de a hátrébb érkezők nem tudtak megállni, és sorra egymásnak ütköztek. Az MKIF szerint összesen hat autó keveredett a balesetbe, szerencsére személyi sérülés nem történt.
A tömeges koccanást egyrészt a nem megfelelő követési távolság, másrészt figyelmetlenség okozta. Már a láncolatot elindító mozzanat is emiatt következett be, de az összekoccanó autók között is akadtak olyanok, melyek látványosan későn észlelték a vészhelyzetet.
A bejegyzés végén az MKIF az autósoknak is üzent:
„Örök érvényű szabályok:
- A haladási sebességet mindig a körülményeknek megfelelően válasszuk meg, hogy biztonságosan juthassunk el A-ból B-be.
- A saját biztonságod és mások biztonsága érdekében, csak a vezetésre koncentrálj, tartsd a távolságot, hiszen nem tudhatod, mikor történik valamilyen váratlan esemény előtted!
Baleset esetén:
- leállósávra húzódj le!
- vedd fel a láthatósági mellényt!
- csak az irataidat és a mobiltelefonodat vedd magadhoz!
- szállj ki és a szalagkorláton kívül hívd a 112-es telefonszámot!
- a segítséget a korláton kívül várd meg, biztonságban!
Vezessünk felelősséggel!"