Európában valamilyen érthetetlen oknál fogva komoly térhódítást vittek véghez az SUV-k, és ezzel együtt az olyan ésszerű kategóriák, mint a családi egyterű vagy a klasszikus szedán, kikoptak. Ezzel szemben utóbbi reneszánszát éli például Kínában, ahol az eladások jelentős részét még mindig ez a forma teszi ki.
Ennek megfelelően ott sok olyan modell létezik általunk is ismert gyártók révén, amelyet ide egyszerűen érdeklődés hiányában nem hoznak el. Ilyen a Passat szedán változata is, amely 9. generációjára Európában már csak kombiként, azaz a Volkswagen nyelvezetében Variantként elérhető. Ezzel szemben Kínában hamarosan bevezetésre kerül ennek a generációnak a szedán változata a valamivel kisebb Volkswagen Magotan mellé. Legalábbis erről árulkodnak azok a képek, melyek a Kínai Ipari és Informatikai Minisztériumból szivárogtak ki nemrég, hivatalos bemutató még nem volt.
A Passat szedán Kínában Pro néven kerül bevezetésre, ezt írják majd fel a csomagtér fedélre a kínai betűkön túl. A külső elég keveset változik a Varianthoz képest, ha eltekintünk a formai különbségektől. Hátul a logó kikerül az összefüggő fényszórócsíkból fel a csomagtérfedél felső részére. A fényszórók, a régi Peugeot 308-éhoz hasonló nevetős hűtőmaszk és az apró formai jegyek megmaradnak. Érdekesség viszont, hogy a Passat Pro közel 9 centivel hosszabb lesz (5,006 méter), mint az itthon is elérhető Variant (4,917 méter) vagy a Skoda Superb (4,912 méter), de Kínában ez nem újdonság, az országban népszerűek a hosszított tengelytávú változatok.
Lesz némi különbség a hajtásban is, hiszen a nálunk megszokott lágy és plug-in hibrid rendszerek nem mennek a típus után Kínába. Náluk nyers 1,5 és 2,0 literes TSI motor 160, illetve 220 lóerős teljesítményszinttel lesz elérhető. Az autót a Volkswagen a helyi szabályozásoknak megfelelően a kínai SAIC-cal(-vel) közösen fogja majd gyártani Shanghaiban.
Forrás: Carscoops