A GMA T.33 vidám 11 ezres fordulaton, hiszen Cosworth V12
A Gordon Murray Automotive egyelőre még csak két modellcsaládot jelentett be. A T.50 szupersportautós párosa után a következő termék a T.33, mely száz darab coupéból, további száz spiderből és egy később esedékes harmadik evolúcióból áll majd. Mindegyiket a Cosworth 11 000 rpm-nél limitált szívó V12-es motorja hajtja, az első prototípus pedig már működik is. Ráadásul elég jól.
A T.33-at Gordon Murray sárga De Tomaso Vallelunga sportautója inspirálta, a legnagyobb különbség pedig a T.50-hez képest az, hogy míg az abban található négyliteres V12-es Cosworth motor 12 100 rpm-ig forog, a T.33-ban 11 000 rpm a limit, viszont magasabb a nyomaték az alacsonyabb tartományban.
További változás, hogy míg a T.50-ben csak részlegesen asszisztált a kormányzás, a T.33-ban folyamatosan működik a szervomotor.
A szokásos XP1 helyett az első T.33 prototípus neve James, miután annak idején a McLaren F1 álcázott, Ultima-alapú prototípusait is az angol királyokról nevezték el.
Dario Franchitti első próbája után tett pár lassú kört a Millbrook Proving Ground hegyi pályáján, majd eljött a nagy pillanat, és maga Gordon Murray is megnyomta a gázpedált, miután az új gyárukban beindult a T.50 sorozatgyártása. Saját tesztpálya, csak picike.
Érdekes részlet, hogy annak idején azért lett Albert az első McLaren F1 prototípus, mert Gordon Murray megtudta, hogy a Panther Solo sportautó fejlesztői az egyszerűség kedvéért a helyi utcáról nevezték el a titkos projektjüket.
Ezen felbuzdulva ők aztán Wokingban az Albert Drive miatt hajlottak az angol királyok felé, majd mikor a Mercedes-Benz és az SLR voltak soron, a hagyományra való tisztelettel a német királyok után Max, Otto és Rudolf lett a három prototípus.
Az F1-hez Albert és Edward, a T.33-hoz pedig James, Charles és Henry lesznek a kiválasztott uralkodónevek.
Végül a lényeg: Dario Franchitti és a James prototípus, immár 11 000 rpm-nél elváltva.
Ebben a szakaszban még nem jellemző ilyen szintű kifinomultság, ám a T.50 sorozatgyártása után talán nem meglepő, hogy ugyanaz a csapat már sokkal előrébb tart a T.33 projekttel, mint a nulláról felépített T.50 esetében néhány évvel ezelőtt. Zéró zajvédelem, maximum V12.