Nemrég mutattak egy rövid kedvcsinálót a Citroën C3 legújabb változatáról, mely a korábbi kivitelek után az Aircross nevet kapta. Ez egy kissé puffasztott változata az alap C3-nak, mely napjainkra alapból is B-szegmensbe tartozó SUV-vá érett. Ezen túl viszont tud valamit, amit csak kevesen ebben a méretosztályban: három üléssor van benne.
Ahogy ígérték, bemutatták a legújabb Citroën C3 Aircrosst, mely ugyanarra a Smart CMP platformra került, amire nemrég az újkori Opel Fronterát emelték. Az alapokhoz képest az autó 24 centivel hosszabb lett – így már 4,39 méter hosszú – és a futóművön is emeltek, hogy még terepjárósabbnak tűnjön, bár technikailag semmi köze nincs egy klasszikus offroaderhez. A nyújtás viszont adott egy lehetőséget a mérnököknek, amivel ők éltek is, és 7 ülésessé varázsolták az új C3 Aircrosst.
Belülről még nem mutatták meg az új típust, de esélyes, hogy elöl kettő, középen három és leghátul szintén kettő ülőhely lesz a csomagtér rovására. Egy ilyen elrendezéssel és jó árazással akár a Dacia Jogger egyeduralmát is megtörhetné a kisméretű 7 ülésesek között az Aircross, sőt, van egy aduásza.
Pletykák szerint nemcsak a hagyományos 1.2-es turbómotor és annak 48 voltos lágy hibrid rendszerrel megtolt változata lesz elérhető az új C3 Aircrossban. Kapható lesz majd elektromos változatban is valószínűleg ë-C3 Aircross néven, így ez lehet az egyik legolcsóbb elektromos hétüléses a piacon. A sima ë-C3 jelenleg ugyanis 9,9 millió forintról indul, ennél valószínűleg nem lesz sokkal drágább majd az Aircross kivitel.
A simában viszont csak egy 113 lóerős villanymotor van, ami elég a kisautónak, de az Aircross hosszabb, nagyobb és nehezebb lesz, már csak a hét ülés és hét ember kapcsán is. Ezért pletykák szerint abba a Stellantis erősebb, 154 lóerős villanymotorja kerülhet majd és 400 kilométer körüli hatótávot jósolnak neki. Ezeket az információkat – beleértve a belső égésű motorokat – a Citroën egyelőre nem erősítette meg, de a platform alapján, amire az autó kerül, nagyon valószínű, hogy ezek lesznek majd.
Ezeket a tételeket a Citroën majd csak az elkövetkezendő hetekben fogja pontosítani. Emellett az autó hivatalos bemutatója még idén, 2024 nyarán várható és az első darabokat az év második felében szállítják majd.
Forrás: Carscoops