Az amerikaiak megvizsgálták, hogyan fogyasztanak a különböző villanyautók a mérföld/gallon egyenérték mutató "villanyautósított" verziójával. A dél-koreai modellek jól szerepeltek a vizsgán.
Az Egyesült Államok energiaügyi minisztériuma összehasonlította az országban kapható elektromos autókat az áramfogyasztás szempontjából.
Az eredmény azt, hogy az első tízbe hat Hyundai került. Emellett a koreai autógyártóhoz tartozó Kia két típusának 2024-es változata is befutott. Az első helyen a 18 colos kerekekkel szerelt Ioniq 6 Long Range végzett. Ennek az autónak a fogyasztási mutatója 140 MPGe, azaz mérföld/gallon egyenérték. Ebben a mérésben egy 1 gallon - 3,8 liter - üzemanyag 33,7 kWh-s villanyautós fogyasztásnak felel meg.
Helyezés | Modell | Kombinált MGGe-érték | Városi / ssztrádás MPGe-érték |
1 |
2024 Hyundai Ioniq 6 Long range RWD (18 colos kerekekkel)
|
140 | 153/127 |
2 |
2024 Lucid Air Pure RWD (19 colos kerekekkel)
|
137 | 140/134 |
3 |
2024 Hyundai Ioniq 6 Standard Range RWD
|
135 | 151/120 |
4 |
2024 Lucid Air Pure RWD (20 colos kerekekkel)
|
130 | 134/126 |
5 |
2024 Hyundai Ioniq 6 Long range AWD (18 colos kerekekkel)
|
121 | 130/111 |
6 |
2024 BMW i4 eDrive35 Gran Coupe (18 colos kerekekkel)
|
120 | 122/119 |
7 |
2024 Hyundai Ioniq 6 Long range RWD (20 colos kerekekkel)
|
117 | 129/105 |
8 |
2024 Kia EV6 Long Range RWD
|
117 | 134/101 |
9 |
2024 Kia EV6 Standard Range RWD
|
117 | 136/100 |
10 |
2024 Hyundai Kona Electric Long Range
|
116 | 129/103 |
A második a Lucid Air Pure lett 137-es MPGe-s eredménnyel A harmadikon a Hyundai Ioniq 6 Standarad Range végzett 135 MPGe-vel. A koreai autókon kívül még egy Lucid mellett a BMW i4 eDrive Gran Couple tudott bekerülni a top 10-be. Persze az fontos, hogy a legjobbak között egy-egy modell különböző változatai kaptak helyet és nem egy teljesen másik autóról van szó. A Lucidok sikere köszönhető részben annak, hogy spéci technikát alkalmaz a gyártó. Erről kollégánk, Karotta is beszélt részletesen a tavaly május végén megjelent Totalcar Híradóban.
A fogyasztásmérés eredménye pedig szerepet játszhatott abban, hogy az idei első negyedéven a Hyundai és a Kia alaposan elpáholta az elektromos autók piaci versenyében is a Fordot és a GM-et. Az előbbi Ioniq 5 és Ioniq 6, az utóbbi EV6 és EV9 modelljeiből 18,5 ezer talált gazdára, amivel jelenleg a koreai autók a második legnépszerűbb villanyautók számítanak az Egyesült Államokban.