Melyik villanyautó fogyasztja a legkevesebbet?

2024.04.19. 15:29

Az amerikaiak megvizsgálták, hogyan fogyasztanak a különböző villanyautók a mérföld/gallon egyenérték mutató "villanyautósított" verziójával. A dél-koreai modellek jól szerepeltek a vizsgán. 

Az Egyesült Államok energiaügyi minisztériuma összehasonlította az országban kapható elektromos autókat az áramfogyasztás szempontjából.  

420A0040

Az eredmény azt, hogy az első tízbe hat Hyundai került. Emellett a koreai autógyártóhoz tartozó Kia két típusának 2024-es változata is befutott. Az első helyen a 18 colos kerekekkel szerelt Ioniq 6 Long Range végzett. Ennek az autónak a fogyasztási mutatója 140 MPGe, azaz mérföld/gallon egyenérték. Ebben a mérésben egy 1 gallon - 3,8 liter - üzemanyag 33,7 kWh-s villanyautós fogyasztásnak felel meg.  

Helyezés Modell Kombinált MGGe-érték Városi / ssztrádás MPGe-érték
1
2024 Hyundai Ioniq 6 Long range RWD (18 colos kerekekkel)
140 153/127
2
2024 Lucid Air Pure RWD (19 colos kerekekkel)
137 140/134
3
2024 Hyundai Ioniq 6 Standard Range RWD
135 151/120
4
2024 Lucid Air Pure RWD (20 colos kerekekkel)
130 134/126
5
2024 Hyundai Ioniq 6 Long range AWD (18 colos kerekekkel)
121 130/111
6
2024 BMW i4 eDrive35 Gran Coupe   (18 colos kerekekkel)
120 122/119
7
2024 Hyundai Ioniq 6 Long range RWD  (20 colos kerekekkel)
117 129/105
8
2024 Kia EV6 Long Range RWD
117 134/101
9
2024 Kia EV6 Standard Range RWD
117 136/100
10
2024 Hyundai Kona Electric Long Range
116 129/103

A második a Lucid Air Pure lett 137-es MPGe-s eredménnyel A harmadikon a Hyundai Ioniq 6 Standarad Range végzett 135 MPGe-vel.   A koreai autókon kívül még egy Lucid mellett a BMW i4 eDrive Gran Couple tudott bekerülni a top 10-be. Persze az fontos, hogy a legjobbak között egy-egy modell különböző változatai kaptak helyet és nem egy teljesen másik autóról van szó. A Lucidok sikere köszönhető részben annak, hogy spéci technikát alkalmaz a gyártó. Erről kollégánk, Karotta is beszélt részletesen a tavaly május végén megjelent Totalcar Híradóban. 

 A fogyasztásmérés eredménye pedig szerepet játszhatott abban, hogy az idei első negyedéven a Hyundai és a Kia alaposan elpáholta az elektromos autók piaci versenyében is a Fordot és a GM-et. Az előbbi Ioniq 5 és Ioniq 6, az utóbbi EV6 és EV9 modelljeiből 18,5 ezer talált gazdára, amivel jelenleg a koreai autók a második legnépszerűbb villanyautók számítanak az Egyesült Államokban.