Kicsit olyan, mint az első Volkswagen Golf, pedig ez Marcello Gandini munkája, miközben a VW Giorgetto Giugiaro formatervét kapta meg. Aztán jött a Polo, szintén a wolfsburgi gyárból.
Az Audi 50 a Volkswagen Golffal nagyjából egyidőben jött ki, majd VW emblémával is árulták, hiszen ebből lett az első Volkswagen Polo.
Fotó: Audi AG
A német válasz az évekkel korábban piacra dobott Fiat 127-re és a Renault 5-re. A négykarikás logóval 180 828 készült 1974 és 1978 között.
Fotó: Stefan Warter / Audi AG
Az Audi két verziót árult az 1,1-literes benzinmotorral. Mivel az egész autó csak 685 kiló, az Audi 50 GL 50 lóerővel 142 km/h-ig volt jó normál benzinnel, míg az 50 GL a 60 lóerős motorral kérte a prémium üzemanyagot, cserébe elérve a 152 km/h-s tempót is.
Fotó: Audi AG
Keresztmotoros, elsőkerék-hajtású kétajtós ferdehátú, rengeteg tárolóhellyel. Ilyen csomagtértesztet ma is végeznek újságírók és youtuberek egyaránt.
Fotó: Audi AG
Az Audira ekkor még nem a prémium életérzés volt a jellemző. Cserébe korrekt, bár konzervatív, ám praktikus kisautó az Audi 50.
Fotó: Audi AG
A nemzetközi bemutatója 1974 nyarán Szardínia szigetén volt.
Fotó: Audi AG
A legkisebb Audit Neckarsulmban és később Ingolstadtban tervezték, majd a gyártás Wolfsburgban landolt a Volkswagennél.
Fotó: Audi AG
Az Audi 50-et Marcello Gandini rajtzolta a Bertone stúdiójában, ám a végső vonalvezetését Claus Luthe, az NSU és az Audi főtervezője hagyta jóvá, Hartmut Warkuß tervei nyomán.
Fotó: Stefan Warter / Audi AG
1977-ben jelent meg az 1300 köbcentis Audi motor, mely normál benzinnel is erősebbnek bizonyult.
Fotó: Audi AG
A Volkswagen Polo gyártása 43 002 Audi 50 összeszerelés után indult Wolfsburgban, 1975 márciusában.
Fotó: Audi AG
Mikor láttál egyet utoljára?
Fotó: Audi AG
Ezért férsz el a régi kisautókban. Az Audi 50-nek pedig boldog ötvenediket!
Fotó: Audi AG
Kicsit olyan, mint az első Volkswagen Golf, pedig ez Marcello Gandini munkája, miközben a VW Giorgetto Giugiaro formatervét kapta meg. Aztán jött a Polo, szintén a wolfsburgi gyárból.