A tervekhez képest nagyon kevés villanykamion állt eddig munkába.
A Tesla 2017-ben mutatta be a Tesla Semit, a világ első elektromos nyergesvontatóját. Akkor arról volt, szó, hogy a PepsiCo lehet az egyik legfontosabb vevő, amely be is jelentkezett 100 darab teherautóra.
Ezzel szemben a Reuters forrásai alapján arról ír, hogy 2024-ben csak 36 Tesla Semit használ a PepsiCo. Más vásárlók, köztük az UPS és a Walmart pedig csak várnak arra, hogy a Tesla leszállítsa végre a megrendelt nyergesvontatókat. A Tesla nem csupán ezen a téren maradt adós ígéretei teljesítésével. Régóta várt olcsó autójának piacra dobását is elhalasztotta, pedig a befektetők ettől várták az eladások felfutását.
Az olcsó Teslára is várni kell
Elon Musk 2022-ben arról beszélt cége Nevada államban lévő üzemében, hogy az USA-ban a teherautók okozzák a károsanyag-kibocsátás 20 százalékát. Ezért döntöttek az elektromos nyergesvontatók gyártásáról. A washingtoni kormány ennek szellemében jelentős támogatást kínál a villany-teherautók használatához. A PepsiCo 20 millió dollárt (7,42 milliárd forint) kapott az államtól 32 Tesla Semi vásárlásához, plusz járművenként 40 ezer dollárra (14,84 millió forint) számíthat minden vásárláskor.
Az üdítőital-gyártó nem kommentálta a Reuters értesülését. E helyett arról bullshitelt, hogy teherautó-flottájának lecserélése előtt ki kell építeni a kellően nagy kapacitású akkumulátortöltő rendszert és fel kell venni az új járművek kezelésére képes személyzetet. A Tesla beszámolói szerint nemrégiben kezdték bővíteni a nevadai üzemet, hogy Semiket gyártsanak benne. Musk idén márciusban arról beszélt, hogy logikusnak látszik a villany-nyergesvontató előállítása a Tesla Berlin közeli európai üzemében is.