Akármennyire is rajong az ember egy nagy és erős belső égésű motorért, tagadhatatlan előnyei vannak az elektromos hajtásnak. A kettőt kombinálva pedig egészen pusztító autók születhetnek, ilyen az új Mercedes AMG GT 63 S E Performance is.
Még egy olyan kőkemény sportautó esetében is, mint a Mercedes AMG GT, elkerülhetetlen, hogy elektromos hajtással toldják meg az amúgy sem gyenge kiviteleket, így versenyképes maradhat a piacon. A német vállalat viszont nem vette félvállról a dolgot, és nemcsak felzárkóztatták a típust egy utólagos hibrid rendszerrel, hanem szupersportautót csináltak belőle.
Az új Mercedes AMG GT 63 S E Performance egy 4 literes, biturbó V8-as motorral és egy erre akasztott elektromos rendszerrel 816 lóerő leadására képes. Ez még ma is bődületesen nagy szám, de amikor párosul mellé 1420 Nm forgatónyomaték, akkor máris megérti az ember, hogyan jön ki a 2,8 másodperces 0-100-as sprint. Pokolian gyors autó az új AMG GT, de valószínűleg nem csak egyenesben. Megkapta az AMG Active Ride Controll futóművét, mely a 8 választható menetmód mellett egy félaktív stabilizátort és hátsókerék-kormányzást is tartalmaz.
Az autó alatt még van egy 4Matic+ összkerékhajtás, az érdekesség mégis az elektromos hajtás megoldása. Nem a motor és az AMG Speedshift MCT 9G automata váltó közé rakták a 204 lóerős villanymotort, hanem a hátsó tengelyre, ahol egyébként egy mechanikus önzáró differenciálmű is dolgozik. A villanymotor elhelyezkedése ellenére nemcsak hátul száll be a hajtásba, hanem mind a négy keréken, és ahhoz, hogy magas sebességtartományban is hatékony legyen, egy kétsebességes váltót is akasztottak rá.
Ha kell, hatalmas (elöl 420 mm, hátul 380 mm) karbon-kerámia féktárcsákba kapaszkodnak elöl 6, hátul 1 dugattyús féknyergek, így az AMG GT S E Performance hamar megáll, de érdemesebb lehet rekuperációval lassítani az autót. Hiszen a hátsó tengelyen elhelyezett villanymotor táplálásához is be kellett építeni egy 6,1 kWh-s Li-ion akkumulátort, mely elméletileg 13 kilométer elektromos hatótávra is elegendő, fő szerepe nyilván nem ez. Valószínűleg inkább ahhoz a gyorsuláshoz kell közvetetten hozzájárulnia, mellyel az AMG GT S E Performance még az AMG One hipersportautónál is gyorsabb, bár végsebességre alacsonyabb, csak 320 km/h.
Külsőre az autó egyébként keveset változott a gyengébb, V8-as változatokhoz képest. Ez is megkapta az aktív aerodinamikai elemeket, az egyetlen különbség talán csak a hátul elhelyezett töltőnyílás és a finom E Performance jelölések. A beltérben sincs óriási változás a többiekhez képest, az egyetlen különbség, hogy egy hibridekhez fejlesztett külön funkció is kerül majd a fedélzeti számítógépre.
Nemrég egyébként kipróbáltuk a 2024-es Mercedes AMG GT-ket, de az E Performance egy egészen más történet. Ez lesz a széria eddigi legerősebb és leggyorsabb járműve, ezzel együtt a sorozatgyártott Mercedesek között is a csúcsot jelenti majd. Az új kivitel várhatóan majd csak 2025-ben kerül bevezetésre, ez előtt derülnek majd ki a pontos árak is.
Forrás: Carscoops