Íme az Opel csúcskategóriás SUV-ja, az új Grandland
Az Opel 2023 augusztusában villantotta meg Experimental nevű koncepcióját, amely a márka új dizájn-nyelvezetét prezentálta a nagyközönségnek. Most, több mint hét hónappal később végre hivatalosan is bemutatták az első olyan modellt, ami már az új stílus szellemében készült: íme a friss Grandland.
Több szempontból is mérföldkő ez az autó. Egyrészt az első Opel, ami a Stellantis STLA Medium platformjára épült, amit elsősorban villanyautók számára terveztek. Ebből már ki lehet találni, hogy az új Grandland tisztán elektromos hajtással is elérhető: az alacsony beépítésű 98 kilowattórás akkumulátor az újgenerációs elektromos motornak és az energiatakarékos funkcióknak köszönhetően akár 700 kilométeres WLTP hatótávot tesz lehetővé. Megfelelő töltőn ráadásul a 26 perc alatt tölthető 80 százalékra.
A Grandland nem csak zöldebb, de sokkal nagyobb is lett: 173 milliméterrel hosszabb, 19 milliméterrel magasabb és 64 milliméterrel hosszabb az elődjéhez képest. A plusz helyet elsősorban az utastér és a csomagtartó méretének növelésére használták a mérnökök. Utóbbi a 40:20:40 arányban variálható hátsó üléssor lehajtásával 1641 literesre bővíthető, de az utastérben is helyet kapott további 35 liternyi tárolóhely.
Újdonság a finoman a vezető felé fordított 16 colos központi infotainment kijelző, valamint a széles, teljesen digitális műszeregység. Az autó infotainment rendszere Pure üzemmódot is kapott, mely manuális vagy automata aktiválás után csökkenti a kijelzőkön megjelenő információmennyiséget, így nem vonja el a sofőr figyelmét esti vagy esős időben történő vezetéskor sem.
A leggyakrabban használt utastéri funkciók – mint a klímaszabályozás – továbbra is fizikai gombok segítségével állíthatók. Az Opel tehát szerencsére ellenáll az utóbbi években terjedő trendeknek.
A Grandland AGR minősítésű masszázsüléseiben egy új funkció is bemutatkozik: az elektromos oldaltámasz a háttámla oldalain található pneumatikus zsebek segítségével javítja a kényelmet. Az alapfelszereltség részeként érkezik a szabadalmaztatott Intelli-Seat rendszer, mely a farokcsontra nehezedő nyomás csökkentésével hosszú autópályázásokat is komfortossá teszi.
A Grandland külsejére is bőven jutott újításokból. Az orrész leghangsúlyosabb eleme az Opel új arculatát képviselő 3D Vizor, melynek közepén egy megvilágított Opel Blitz logó kapott helyet. Újdonság még az Intelli-Lux Pixel Matrix HD fényszórórendszer is, mely a gyártó saját fejlesztése. Ez hagyományos Matrix fényszórókhoz képest pontosabban takarja ki a forgalomban felbukkanó más járműveket, így úgy képes sokkal világosabb és homogénebb fényt biztosítani, hogy közben senkit sem vakít el.
Vezetéstámogató rendszerekkel sem spóroltak az Opelnél: a Stop & Go funkcióval működő automata sebességtartó, az intelligens közúti jelzőtábla felismerés, és a másodlagos ütközést megakadályozó fékrendszer mind az alapfelszereltség része. Ha valaki ennél is többre vágyik, befizethet az Intelli-Drive 2.0 csomagra, mely felhőből nyert adatok segítségével képes igazodni az ajánlott sebességhez, de többek között félautomata sávváltási-asszisztenst, is tartalmaz.
A frekvencia-szelektív lengéscsillapító rendszert is ki kell emelni. Ez a technológia egy második hidraulikus kört hoz létre a lengéscsillapító hengerben, amely mechanikusan igazítja a csillapítás erejét az útviszonyok okozta rezgéshez, ráadásul sportos vezetésre is alkalmas.
Bár az Opel érezhetően a tisztán elektromos változat felé próbálja terelni a vevőket, az új Grandlandból 85 kilométeres elektromos hatótávú plug-in hibrid, és 48 voltos hibrid változat is elérhető lesz. Teljesítmény adatokat egyelőre nem közölt a gyártó.