A Peugeot Sports Engineer (PSE) emblémát a gyártó sport(os) autói kapják, viszont jelenleg csak kettő modell büszkélkedhet vele. Az egyik az 508, a másik pedig a 9X8, de az utóbbi versenyautó és nem árulják.
Viszont úgy néz ki, hogy ez egy ideig így is marad. Linda Jackson, a Peugeot vezérigazgatója a frissített 9X8 első versenyén a Car Throttle-nek azt mondta, hogy „gondolkodtak rajta –a modell bővítésen –, de jelenleg az elektrifikáció a prioritásuk, ugyanis azt ígérték, hogy az év végére minden modelljüknek lesz elektromos változata”.
Tavaly júniusban még azt kommunikálták, hogy ha mutatkozik rá igény, akkor készülhet utcai verzió a 9X8-ból. De erről azóta sem esett szó, de lehet csak nem volt rá igény.
Viszont hozzátette, hogy ez nem jelenti azt, hogy soha többet nem lesz PSE modell, bár elmondása szerint a cégen belül zajlik egy olyan vita, hogy van-e értelme utcai sportautókat gyártani az 508 PSE életciklusa után. De az 508 nemrég kapott egy faceliftet és vele együtt a PSE verzió is.
Pedig a gyártó mondhatni könnyedén tudna az elektromos 208-ból egy PSE változatot csinálni, hiszen az is a Stellantis e-CMP platformjára épül. Erre alapul az Abarth 600e, az Alfa RomeoMilanoJunior Veloce és a Lancia Ypsilon HF is.
A Peugeot ettől függetlenül elkötelezett a PSE mellett, csak inkább az autósport terén. „Ez egy ragyogó lehetőség, hogy világszerte beszéljenek a Peugeotról (...) és itt [az Endurance világbajnokságban] szerepelni egy kicsit olyan, mint egy laboratóriumban lenni – kipróbálhatunk olyan dolgokat, amit utcai autoknál nem. Fejleszthetjük a felfüggesztést, a hibrid hajtást, az aerodinamikát” – mondta Jackson.