Bemutatkozott a tisztán elektromos Mazda EZ-6
Azokban az országokban, ahol még van igény a szép nagy szedánokra nem csoda ha fennmarad egy olyan modell, mint a Mazda 6. Ennek megfelelően Kínában bemutatkozott a következő generáció – némi szivárogtatás után – immár EZ-6 és EZ-60 néven hajtástól függően. Ez egy külön izgalmas része a típusnak, mert történetében először kap tisztán elektromos hajtásláncot.
Az új Ez-6-ot és testvérét nem kifejezetten a Mazda gyártja majd, hanem egy japán és egy kínai gyártóból összehozott közös vállalat, a Changan-Mazda. A fejlesztés is közös volt, így nem csoda, hogy a kínai gyártó egyik platformjára, az EPA1-re kerül az új Mazda. Ugyanezzel dolgozik egyébként a Deepal SL03 is, ami sok elemében hasonlít az új EZ-6-ra.
A típus egyébként azért kapott két külön elnevezést, mert az EZ-6 a tisztán elektromos, míg az EZ-60 a plug-in hibrid hajtással szerelt. Utóbbi kapcsán egyébként érkeztek olyan pletykák, hogy ez egy hatótávnövelős változat lenne, de pontos adatok egyelőre nincsenek. Sok paraméter még hiányzik, de a Mazda annyit elárult, hogy az elektromos kivitel hatótávolsága 600, a plug-in hibridé pedig 1000 kilométer körül alakul majd. Az EZ-6 minden változata hátsókerék hajtású lesz.
Arról még csak tippelgetnek, hogy mekkora akkumulátor lehet a 4,92 méter hosszú és 1,89 méter széles szedánban, sokan a Seepal SL03 alól veszik a számokat. Abban ugyanis egy 58,9 és egy 66,8 kWh-s egység van, míg a hajtásért egy a hátsótengelyen elhelyezett villanymotor felel. Ez lehet 215 vagy 255 lóerős ugyanúgy 320 Nm nyomatékkal.
Kívülről egy elég szép szedánt rajzoltak a kínaiak és a japánok közösen, nem is sovány méretekkel. Kapott modern LED-es fényszórókat és egy olyan teli hűtőmaszkot, ami a jövőben a Mazda más elektromos modelljein is megjelenhet majd. Belülről az egyszerűségre törekedtek, a műszerfalat egy 14,6 colos érintőkijelző dominálja alatt két vékony szellőzőnyílással és egy szintén letisztult, de magasra emelt középkonzollal. A műszercsoportot egy 10,2 colos kijelző helyettesíti, előtte pedig egy lapolt aljú bőr kormány kapott helyet.
A Mazda elmondta, hogy sok figyelmet fordítottak az aktív és passzív biztonsági felszerelésekre. Az autó a legmodernebb vezetéstámogató rendszereket kapta meg akár biztonságról, akár kényelemről legyen szó. Az új Mazda EZ-6-ot már idén elkezdenék gyártani és árusítani Kínában. Hogy Európába elhozzák-e, azt egyelőre nem tudni. Az egyik erre utaló nyom az, hogy nemrég levédették itt a Mazda 6e nevet.