Ha eddig csak azért nem vetted meg valamelyiket az Audi legnagyobb plug-in hibrid modelljei közül, mert túl gyengék voltak, akkor most eljött a te időd. Frissítették a Q7 TFSI e és Q8 TFSI e modellek hajtásláncát, sokkal feljebb léptek.
Nőtt a tisztán elektromos hajtással megtehető kilométerek száma. Eddig 44-45 kilométer megtételére volt képes, de most beépítettek egy nagyobb, 25,9 kWh-s akkumulátort és állítólag a váltóharangba szerelt villanymotoron is reszeltek. Így jött ki, hogy most akár 85 kilométert is megtehetünk elektromos üzemmódban és akár le is padlózhatjuk az autót, nem fogja beindítani a belsőégésű motort.
Az elektromos hajtás és a V6-os benzinmotor rendszerteljesítménye 340-ről 394 lóerőre nőtt az 55 TFSI jelölésű modellek esetében. Ezen licitál túl a 60 TFSI kivitel, aminél 462-ről 490 lóerőre emelkedett a rendszerteljesítmény. A gyengébb modell csúcsnyomatéka 600 Nm, az erősebbé 700 Nm. Így az előbbi hajtással 5,7, míg utóbbival 5 másodperc alatt futja a nulla-százat a két behemót, míg ez a két érték korábban 5,8 és 5,4 másodperc volt. A végsebességet minden esetben 240 km/h-ra limitálják.
A rendszer legfeljebb 7,4 kW-tal tölthető, így közel 4 órára van szüksége ha teljesen üres akkumulátort szeretnénk teljesen feltölteni. Mind a két frissített modell már áprilisban rendelhető lesz, de elég borsos áron: a Q7 gyengébbik plug-in hibrid változata 85 500 euró (33,6 millió forint), míg az erősebbik 96 000 euró (37,7 millió forint) lesz. A Q8-at ennél is drágábban adják: az 55 TFSI 92 900 euró (36,5 millió forint) lesz, míg a 60 TFSI már 103 200 (40,6 millió forint).
Forrás: Carscoops