Itt az új hiánypótló Mini, a jópofa részletekkel feldobott Aceman
Régóta tudtuk hogy készül, álcafestés alatt már láttuk is, de most végre tényleg bemutatkozott az Aceman, a Mini hiánypótló alkotása. Az új crossover a Cooper és a Countryman közötti űrt hivatott betölteni, és kétféle tisztán elektromos hajtással lesz választható.
Az Aceman E-t egy 184 lóerős villanymotorral szerelik, amellyel 7,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 160 km/h. Az akkumulátor mérete 42,5 kilowattóra, a WLTP hatótáv pedig 310 kilométer. Az Aceman SE ennél valamivel többet nyújt: a 218 lóerős villanymotorral már csak 7,1 másodpercig tart a 0-100 és a végsebesség is 170 km/h. Ehhez a változathoz már nagyobb, 54,2 kilowattórás akkumulátor jár, mellyel a hatótáv 405 kilométer.
Dizájn tekintetében az Aceman közelebb áll a Countrymanhez, mint a Cooperhez. Elég csak megnézni a szögletes fényszórókat, a hangsúlyos kerékjárati íveket, és az első lökhárító oldalsó fekete betéteit. Az ajtók aljánál húzódó fekete műanyag viszont már egyedi megoldás, ahogy a feltűnően rövid, oldalról nézve szögletes orrész is extrém a többi modern Minihez képest. Jópofa részlet, hogy a hátsó lámpák három különböző grafikát is képesek megjeleníteni, melyek között a tulajdonos szabadon válthat.
A teljes egészében szövetborítású műszerfal közepére egy 9,5 colos, köralakú OLED kijelzőt álmodtak a dizájnerek, melyen a Mini OS operációs rendszer 9-es változata fut. Ennek egyik nagy előnye, hogy az összes vezetési funkció hangparancsokkal is elérhető. Ha viszont valaki nem szeret kiabálni az autójával, több fizikai gomb is a sofőr rendelkezésére áll. Természetesen a vezeték nélküli telefontöltés és a hangulatvilágítás is elengedhetetlen elem, a panorámatető pedig jópofa adalék.
A csomagtartó 300 literes, de a 60/40 arányban variálható ülések lehajtásával 1005 literesre növelhető a raktér.
Az Aceman gyártása még idén elkezdődik, árakról egyelőre nem esett szó.