Az új otthonokat új autóval együtt is megvásárolhatják meg a japán vevők. A Hyundai esélyt kapott arra, hogy ezt kihasználja.
Japán egyik legnagyobb háztartási elektronikai cikkeket kínáló áruházlánca, a Yamada Holdings a dél-koreai Hyundai elektromos autóit is értékesíteni fogja sajátos „lakást autóval együtt” üzleti modelljében.
A holding ugyanis nem csupán Yamada Denki áruházláncáról ismert, hanem ingatlanfejlesztéseiről is. Egyik értékesítési módszere, hogy a vásárló új otthonához egy új autót is kap kedvező áron, ezeket a boltlánc áruházaiban lehet megnézni és kipróbálni. A Yamada eddig a Nissan elektromos miniautóit kínálta új lakáshoz „csomagolva”. Az autók a gyártó üzemének kapujában érvényes áron kaphatók, amit csak a szállítás költsége fejel meg. Így a vevő megspórolja a kereskedelmi kiadásokat.
A cikk szerint japán autósok jelentős része konzervatív felfogású az autóvásárlás esetén, így szalonokból szeretnek vásárolni. Nem nagyon bíznak meg más formákban, például az online értékesítésben.
A Hyundai éppen az utóbbival próbálkozott, miután 12 év kihagyás után 2022-ben megpróbált visszatérni a szigetország éles verseny diktáló autópiacára. A márciusban végződött üzleti évben azonban csak 600 autót adtak el – derült ki a japán autóimportőrök szövetségének adataiból.
A szaloncentrikus gondolkodás a Yamadának is gondot okoz, ugyanis ha japán autót kínál, azt a kereskedőnél is megveheti a vásárló. A Hyundai, illetve másik külföldi partnere, a kínai BYD esetén azonban kvázi autókereskedőként is megjelenik a piacon. A dél-koreai autógyártó azzal igyekszik javítani közös esélyeiket, hogy legújabb elektromos meghajtású modelljeit, például a Konát kínálja. Az új lakáshoz és autóhoz autószerelő is jár. A vásárló a szigetország autószerviz-szövetségének ajánlott cégeiből választhat magának szolgáltatót.
A Yamada úgy kínálja a lakásokat, hogy azokban van az elektromosautó-töltő. A holding ezzel az üzlettel akarja kompenzálni, hogy az emberek ritkábban cserélik háztartási elektronikai eszközeiket, így ezekből kevesebbet tud értékesíteni. (Forrás: Nikkei Asia)