Már halkan is büntethet a Lamborghini Urus
Sejteni lehetett, egy ideje, hogy a Lamborghini Urus sem ússza meg elektrifikációt, és lesz belőle tölthető hibrid is. És lőn: a Pekingi Autószalonon bemutatták a Lamborghini Urus SE-t, ami egyben a modell faceliftjét is elhozta.
Az Urust 2017-ben mutatták be a publikumnak és rá egy évre már kapható is volt. Akkoriban a leggyorsabb SUV-nak számított 305 km/h-ás végsebességével. Az akkor 650 lóerős autó egy ideig tudta tartani ezt a rekordot, de azóta már nem a leg, hanem csak az egyik leggyorsabb SUV. 2022-ben megjelent belőle a Performante, ami 666 lóerős lett és 47 kilóval könnyebb.
Ezt a teljesítményt viszont tovább fokozza a most bemutatott SE. Az autóban továbbra is egy négyliteres, duplaturbós V8 van, viszont azt alaposan átdolgozták a mellé társuló elektromotor miatt, amit a 8 sebességes váltóba építettek be. Így az előbbi teljesítménye 620 lóerő, az utóbbié 192, a kombinált teljesítmény pedig 800 lóerőre és 950 Nm maximum nyomatékra jön ki.
Ezzel a 0-100-as sprintet 3,4, a 0-200-at 11,2 másodperc alatt teljesíti, végsebessége pedig 312. Vagyis az SE nem csak a legerősebb, de a leggyorsabb verzió Urus lett.
Az Urus SE hatótávja a Lamborghini szerint több mint 60 kilométer. Ezt egy 25,9 kWh-os lítium-ion akkumulátorból nyeri ki, amit a rakodópadló és az elektronikusan vezérelt hátsó differenciálmű közé ékeltek be.
Ezzel együtt finomítottak az Urus megjelenésén is. Első fényszórói keskenyebbek lettek, nappali menetfényét teljesen újra gondolták. A motorháztető karakteresebb, az első lökhárító is aggresszívabb megjelenést kapott. A féklámpák méhsejt hatású rész fognak közre. A diffúzert is átdolgozták, valamint új spoilert kapott, amikkel a hátsó leszorítóerőt 35 százalékkal növelték nagy sebességnél.
Az Urus SE akár 23 colos felniken is gurulhat, de a minimum a 21. Mindegyikre alapból Pirelli P Zero gumiabroncsokat raknak, de téli szezonra Scorpion Winter 2-t is lehet kérni.
Beltere is hasonló volumenű finomításokat kapott. A központi kijelző nagyobb lett, már 12,3 colos – a digitális műszeregység is ugyanekkora. A grafikák frissültek, az interface is megújult, ahogyan azt illik.
Két új színkombinációval bővül az Urus palettája, de a Lamborghini Ad Presonam programjában bármit kérhet a megrendelő.