Megbuktak az automatikus vészfékező rendszerek egy kritikus teszten. Az automatikus vészfékező rendszerek eddig jól szerepeltek az autóteszteken, ám kiderült, hogy van egy icipici hiányosságuk. Nem a valóságos ütközések sebességével végezték a korábbi vizsgálatokat.
- Az IIHS friss tesztjén kiderült, hogy a vészfékasszisztensekre a legtöbb autó esetében nem lehet számítani olyan sebességnél, amelyek a baleseteknél a leggyakoribbak.
- A Subaru Forester kivételnek számít, ez a modell nem bukott meg a vizsgálaton.
- A Chevrolet Equinox pocsékul teljesített.
Elbukott a kisebb SUV-k többsége azon az új teszten, amelyen automatikus vészfékező rendszereik (automatic emergency barking, AEB) hatásosságát vizsgálták – derül ki az amerikai Consumer Reports fogyasztóvédelmi szervezet összefoglalójából.
Egyedül a Subaru Forester kapta meg a legjobb osztályzatot, a többi versenyző, a GM, a Ford-, a Toyota-, a Hyundai- és Volkswagen autói leszerepeltek. Az AEB feladata, hogy automatikusan lefékezze az autót elsősorban a ráfutásos balesetek megelőzése vagy súlyosságuk enyhítése érdekében. A tesztet menedzselő Insurance Institute for Hinghway Safety (IIHS) közlekedésbiztonsági intézet 2013 óta vizsgált ilyen rendszereket. A mostani vizsgálaton a személyautó-ütközéseken túl tesztelték a motoros és a félpótkocsis baleseteket is, illetve a gyalogosgázolásokat.
Az újdonság az volt, hogy a korábbinál nagyobb sebességgel hajtottak a járművek, így az robotnak kevesebb ideje jutott „kapcsolni”, hogy le kéne fékeznie az autót. Az elmúlt évtizedben 12 és 25 mérföld/órás (19 és 40 kilométer/óra) tempóban ütköztek az autók, ám a rendőrségi tapasztalatok szerint a baleseteknek mindössze három százalékában érvényes ez a sebesség. Ezért az IIHS kutatói megvizsgálták, mi történik 31, 37 és 43 mérföld/óránál (lényegében 50, 60, 70 kilométer/óra). Kiderült, hogy a "robotagyak" többsége nem elég gyors ahhoz, hogy időben felismerje a bajt. A Forester 2,1 másodperccel az ütközés előtt „rájött”, hogy az autós el fog ütni egy motorkerékpárost. Ez az 50 és 60 kilométer/órás sebességnél elég volt a baleset elkerülésére. A 70-es tempónál azonban csak valamivel kevesebb mint 50 kilométer/órára lassította az autót, mielőtt hátulról eltrafálta volna a motorost.
A teszten az egyik legrosszabbul szereplő típus, a Chevrolet Equinox AEB rendszere nem ismerte fel a bajt időben és alig fékezett valamit, mielőtt már az ötvenes tempónál elgázolta a motorost. Az IIHS szakértői fontosnak tartották elmondani, hogy tesztjük eredménye nem jelenti azt, hogy a kukába kell dobni az AEB technológiát. Arra akarták felhívni a figyelmet, hogy van még mit fejleszteni rajta.