Óriási haszonkulccsal kínálják autóikat Európában a kínai autógyártók
Európában sok autógyártónak meg kell fizetni a nevét vásárláskor, de még így is gondolniuk kell a piaci versenyre. Ez főleg jelen helyzetben nehéz nekik, hiszen a kínai gyártók jellemzően elég kedvezményes áron nyújtanak hasonló technológiai színvonalat. Nemrég pedig az is kiderült, hogy ez nekik még így is vastagon megéri.
- Komoly piaci verseny zajlik Kínában az elektromos autót gyártók között
- A kínai autóipar sokkal alacsonyabb költségen állít elő egy autót, mint például Európa
- Komoly nyereséget termel nekik minden a kontinensünkön eladott autó
- Egy BYD Atto 3 akár 174 százalékkal drágább lehet Kínán kívüli piacokon
A kínai gyártók között elég jelentős piaci verseny van saját hazájukban. Ott komoly állami támogatás jár még mindig az elektromos modellekre és több olyan tényező is van, mely arra készteti a gyártókat, hogy tolják alacsonyabbra áraikat. Egy jelentés szerint a BYD az itt kieső profitját az európai piacon veri le azzal, hogy jelentősen felülárazza modelljeit, így végül mégis pénzénél van.
A kínai gyártók egyébként eleve olcsóbban állítják elő autóikat, mint a tradicionális európai márkák. Ez köszönhető annak, hogy ők már a folyamatok legelső lépésétől racionalizálják a gyártást és termelést. Ez nem csak az összeszerelésre, de a részegységek – például akkumulátor – gyártására és a kezdetekben már a bányászatra és kitermelésre is vonatkozik. Egy hírszerző cég becslései szerint Kínában az akkumulátor gyártásának költségei 18 százalékkal alacsonyabbak, mint Európában.
Maradva a BYD példájánál, jelentések szerint a nálunk is ismert Atto 3 típus bizonyos piacokon 81-174 százalékkal drágább, mint hazai pályán. Szintén nagy rés lehet a Dolphin esetében, mely 39-178 százalékkal drágább Kínán kívüli piacokon, de a Seal sem jobb 30-136 százalékkal magasabb áraival. Konkrét példának elővették A BYD Dolphin németországi árát, mely nagyjából 35 000 euró, átszámolva 13,7 millió forint. Ezzel szemben Kínában 15 410 euró, átszámolva éppen csak több, mint 6 millió forint.
Ha a kínai gyártók továbbra is képesek majd ilyen rugalmasan árazni hazai piacon kívülre szánt modelljeiket, azzal nehéz helyzetbe hozhatják például az Európai gyártókat. Még ha a gyártásuk legalább annyira hatékony, mint a kínai iparnak, a nyersanyagok és a munkaerő költségeivel nem tudnak majd versenybe szállni.
Forrás: Carscoops