Eritrea egy állam Kelet-Afrika szarván. Északon a Vörös-tenger és Szudán, keleten a Vörös-tenger, délen Dzsibuti és Etiópia, nyugaton pedig Szudán határolja. Az Etiópiával vívott háború után de facto 1991-ben nyerte el a függetlenségét, de jure, tehát jogilag, pedig 1993-ban, a függetlenségi népszavazást követően. Eritrea nem csak Afrika, de a világ egyik legszegényebb országa is. Észak-Korea mellett a világ legelzártabb országa, szinte lehetetlen turistaként vagy újságíróként bejutni.
Épp ezért érdekes az a fotósorozat, ami nemrég bukkant fel egy Facebook oldalon. A képek tanúsága szerint, az eritreai állami vasúttársaság egy vasúti üzemre átalakított URAL 375D típusú, katonai teherautót használ tehervonatok továbbítására. A hatvanas években kifejlesztett, mindenen is átgázoló, fokozott terepjáróképességű teherautóról számos videó kering a világhálón, amelyeken a gép teljesen lehetetlen helyzetekből is kivágja magát.
Nem csoda hát, hogy Eritreában mozdonyként is bevált. Olyannyira bevált, hogy több URAL-t is átépítettek mozdonynak. Sőt! A tíz nakfás bankjegyen meg is örökítették, ahogy egy URAL halad át tehervonatával az egyik viadukton. Egyébként az eritreai vasút a legramatyabb állapotban lévő, még üzemelő hálózat az egész világon. A vontatójármű állomány gerincét ősrégi olasz gőzmozdonyok és néhány (az 1930-as évekből származó) FIAT Littorina motorvonat alkotja. A teher- és személyvagonok szintén a 20. század eleji Olaszországból származnak, emlékeztetve az olasz gyarmati időkre a helyi lakosokat.
Mivel Eritreából nem sok információ kerül ki, így nehéz pontosan kideríteni, hogy hogyan kerültek az URAL katonai teherautók az országba, ugyanis sem a Szovjetunió, sem Oroszország nem tette tiszteletét az afrikai országban a történelem során. Így nagy valószínűség szerint az Etiópia (őket támogatta a Szovjetunió) ellen vívott háború során zsákmányolta, a most mozdonynak használt URAL-okat az eritreai hadsereg.