Távozása előtt Adrian Newey még befejezi a Red Bull hipersportautóját
- Adrian Newey minden idők legsikeresebb Forma-1-es konstruktőre
- Jövőre, 2025 első negyedévében 19 év után elhagyja a Red Bull Technology Group csapatát
- Egyik utolsó feladata a Red Bull hipersportautójának, az RB17-nek a befejezése
- A hajtáslánc biturbó V8 lágy hibrid, 1250 lóerő körüli összteljesítménnyel
Adrian Newey bejelentette távozását a Red Bulltól, ami pedig a 65 éves mérnök következő, vagyis a Red Bullnál töltött tizenkilencedik évében sorakozó feladatait illeti, a Forma-1 helyett innentől az RB17 fejlesztési projekt sikeres befejezése a legnagyobb prioritása. A pályahasználatra optimalizált Red Bull hipersportautót még idén bemutatják, az ötven darabos szériából pedig évi 15 készül majd Milton Keynes-ben, 2025-től.
A V12-es szívómotorral és a Rimac elektromos rásegítésével szintén Newey tervei alapján, hosszas csúszásokkal kifejlesztett Aston Martin Valkyrie után egy még fókuszáltabb, két turbós V8-as lágy hibrid hajtásláncú, utcai használatra csak külön kérésre, szigorúan brit rendszámmal, utólagos átépítéssel készülő hipersportautó lesz az RB17.
A második Adrian Newey őrületet az immár nyolc éve működő Red Bull Advanced Technologies (RBAT) fejleszti, így nincs szükség más autógyártóra ahhoz, hogy a kisszériás hipersportautó az árcédulának megfelelő minőségben készülhessen. A Red Bull az üvegeket és pár apróságot leszámítva mindent megold házon belül.
Maga az elektromos rásegítés nagyjából 150 lóerőt tesz majd az összképhez az Autocar információi szerint. A benzinmotor a Forma-1-ben használt V6 helyett biturbó V8 lesz, amit aktív aerodinamikai elemekkel, hatalmas légcsatornákkal és aktív futóművel egészít ki a Red Bull.
Adrian Newey keze a teljes folyamatban benne van, így hiába az aerodinamika mestereként ismert, az ő ötletei alapján fejlesztik a kerekeken és a fékeken át a futóművet és a motort is. Mindennel lehet teljesítményt növelni, így feltehetően még a kipufogógázoknak is jut aktív aerodinamikai feladat.
Az RB17 céltömege egyébként 900 kilogramm. 1250 lóerővel és ennyi okos megoldással elképzelhető, hogy elég jól betapad majd a kanyarokban. Adrian Newey eddig tíz Forma-1-es konstruktőri világbajnoki serleget vitt haza.