Mennyire ragakszkodnak az autójukhoz a németek?
- A német közlekedési miniszter fordulatot szeretne a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében javasolta a "közlekedési fordulatot". Az ötlet lényege, hogy az emberek többen válasszák a tömegközlekedést az autó helyett.
- Ez azonban nehéz menet lesz, egy friss felmérés szerint ugyanis a németek döntő része nem tud vagy akar autó nélkül élni.
- A villanyautókra való áttérés sem tűnik könnyűnek. A válaszadók mindössze 17 százaléka mondta, hogy megengedheti magának elektromos autó vásárlását.
A szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének reményében hirdette meg a zöldpárti német közlekedési miniszter a "közlekedési fordulatot". Volker Wissing szerint kívánatos lenne, ha egyre többen a tömegközlekedési eszközök használatára térnének át az autó helyett, egy friss felmérés szerint azonban a fordulat még várat magára - idézi a kutatást az Infostart.
Tíz megkérdezett közül nyolcan azt válaszolták, hogy nem tudnak meglenni gépkocsi nélkül nélkül.
Ugyanakkor csekély azoknak a száma, akik elektromos autók vásárlását megengedhetik maguknak, a válaszadók 17 százaléka fogalmazott így. 2011-ben ugyanez az arány 28 százalékos volt, igaz, az elektromos autókat sem a mai áron "mérték".
A tanulmányt megrendelő müncheni műszaki tudományos akadémia elnöke szerint mindez súlyos probléma. Thomas Weber utalt arra, hogy a közlekedési károsanyag-kibocsátás kétharmada az autókból származik. Szerinte ezen változtatni kell, mert a csökkentés nem érhető el elektromobilitás nélkül.
A felmérés szerint sokan úgy ítélik meg, hogy az utak és a vasúti sínek felújításra szorulnak. Tíz évvel ezelőtt tíz megkérdezett közül még négy ítélte úgy meg, hogy a vasúti hálózat meglehetősen jó állapotban van, ma viszont tíz válaszadó közül mindössze egy vallotta ezt. A tervezett közlekedési fordulat bekövetkezése szempontjából mindez aligha jó előjel.