Az AMG One a levegő szempontjából három autó egyben
- A Mercedes-AMG One az utóbbi évek talán legkomplexebb utcai autója
- Ahhoz, hogy Nürburgring rekordot is döntsön, aktív aerodinamikai elemek kellettek
- Az AMG aerodinamikai főmérnöke szerint így három autót ötvöztek egyben
Ha kíváncsi vagy rá, mire képes a Mercedes-AMG One hipersportautó az utcai használatra szelídített, alapból a 2015-ös Mercedes F1 W06 Forma-1-es világbajnok versenyautóból átemelt hibrid V6-os hajtáslánccal, legyen elég a következő hat perc és harmincöt másodperc a lényeg összefoglalására:
Az AMG aerodinamikai főmérnöke, Gustavo Estrada viszont most mélyebben is mesél az autó fejlesztéséről, mely szerinte a megadott hajtáslánc után a dizájn csapat és a mérnökök közti csatározással indult, hogy aztán a trükkös padlólemezt kiegészítve aktív szárnyakkal érjék el a különböző vezetési módokban szükséges egyensúlyt anélkül, hogy az autó formáját feláldozzák az áramlásdinamika oltárán.
A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy miközben egy Európában is rendszámos autóhoz méltóan a gyalogosvédelmi szabályokat is maximálisan teljesítő, mégis felismerhetően Mercedes orral indultak, az első tengelyen sokkal több leszorítóerőre volt szükség. Szemben a fogyasztásoptimalizált EQXX-szel és más könnyen sikló formákkal, az AMG One az egyenesekben alacsony légellenállás mellé optimális leszorítóerőt is kívánt a kanyarokhoz.
Estrada szerint az autó nem lehetett simán olyan, mint egy pingvin, hiszen a pingvineknek nem kell számolniuk azzal, hogy a lazulás után pálya módba kapcsolva, DRS-t aktiválva feszegetik az ezer lóerőhöz közeli teljesítmény határait. Ilyen éles váltásokra csak a komplex hipersportautóknak illik készen állniuk.
A videóban feltűnő Lewis Hamilton pedig elmondta a kötelezőt, még épp időben azelőtt, hogy jövőre a Ferrarinál folytatná. Nem kérdés, hogy a LaFerrari hamarosan érkező utódja szintén mutat majd pár trükköt az aerodinamika terén, miközben egyanezt várjuk az RB17-től, a tízszeres F1-világbajnok Adrian Newey új pályaszörnyétől is.