- A Tesla kínai eladásai 18 százalékkal csökkentek, miközben a BYD jelentős növekedést ért el.
- Az amerikai gyártó globális eladásai csökkentek az első negyedévben, amire először volt példa.
- A Tesla árcsökkentéseket és elbocsátásokat tervez.
A Tesla 62 167 Kínában gyártott autót adott áprilisban a helyi piacon, ami 18 százalékkal marad el a 2023 áprilisi értékesítéstől, miközben a villanyautó-piac bővült – idézte a kínai autószövetség adatait a Reuters.
A bejelentés után a Tesla-papírok árfolyama csökkent, így a cég árfolyama januárhoz képest márt több mint 30 százalékos mínuszban van. A befektetőket egyre jobban aggasztja, hogyan tud helyt állni a vállalat az árcsökkentési versenyben. A Kínában gyártott és a helyi piacra szánt Model 3 és Model Y típusok értékesítése több mint 30 százalékkal zuhant az év negyedik hónapjában márciushoz képest. Eközben az úgynevezett "új energiás járművekből" (konnektorból tölthető hibridek, akkumulátoros villanyautók és üzemanyagcellás autók) 800 ezer kelt el áprilisban a kínai újautó-piacon, ami 33 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Igaz, 2 százalékkal kevesebb a márciusinál.
A Szegeden építkező BYD, a Tesla legnagyobb riválisa Dynasty és Ocean villanyautó-modelljeivel az élen több mint 312 ezer személyautót értékesített áprilisban. Ez tartalmazza konnektorból tölthető hibridek eladását is. Az adat közel 50 százalékkal magasabb a cég 2023. áprilisi értékesítésénél és 3,5 százalékkal meghaladja a márciusi eladásokat is.
A Tesla az idei első negyedévben először volt kénytelen elkönyvelni globális eladásai csökkenését. Kínában készülő autóiból 4 százalékkal kelt el kevesebb január-márciusban, mint az előző év azonos időszakában. A cég válaszul a globális hálózatában dolgozók 10 százalékát készül elbocsátani és a korábbi árleszállítások után modelljei további árcsökkentését tervezi.