- Különös, kétfejű Citroënt lehet kapni néhány piacon, amiről nem tudod eldönteni, hogy jön vagy megy
- Ránézésre marhaság és csak hülyéskedésre való, de van értelme
- Olyan vállalatoknak szállítanak ilyen autót, amiknek nincs szüksége másra a teherautóból, csak azok kabinjára és hajtásláncára
- A furcsa Jumper szállítása így olcsóbb és rövidebb idő alatt zajlik, mintha kettőt rendelnének
Mai napig vannak furcsa autók a legtöbb gyártó kínálatában, de olyat talán keveset látni, mint a kétfejű Citroën Jumper kisteherautó. Ez egy két irányba néző, dupla utasfülkés kisteherautó bármilyen raktér nélkül, de akkor mi az értelme?
Ha nem lenne távolság a két kabin hátulja között, olyan lenne a szerkezet, mint egy Citroën Ami, annyi különséggel, hogy azt csak egy irányba lehet vezetni. A kétfejű Jumpernek viszont két teljes értékű utaskabinja van jellemzően alapfelszereltséggel. Erről árulkodik a fényezetlen lökhárító, a 15 colos acél felnik, a halogén fényszórók, a 7 colos fedélzeti számítógép vagy a hatgangos kézi váltó. De nem is az extrákról szól egy ilyen összeállítás, ahogy összességében nem is arról, hogy két irányba tudd vezetni.
Bár voltak már ilyen építések, aminek vicces végeredménye szokott lenni, amikor egy autó egy-egy tengelyét külön ember kormányozza, de itt nem erről van szó. A Citroën azért építi és szállítja ezeket a fura Jumpereket, mert vannak cégek, akiknek kifejezetten erre van szükségük. Ilyenek például a lakóautó építő vállalatok, amiknek csupán egy fej kell. Viszont ilyen vállalatoknál ritkán halad egyszerre csak egy projekt, ezért rögtön kettőt vagy többet rendelnek. Ilyenkor dupla annyi lenne a várakozási idő és a költség is magasabb, ha nem lenne ez a lehetőség.
Ha összekapcsolt Citroënt rendelnek, egy ideiglenes toldattal szállítják ezt a két fejet, így nem csak olcsóbb, de gyorsabb is a szállítás, kvázi mindenki nyer. Az érkezés után úgyis szétszedik őket, és mennek a műhelyekbe átalakításra az alapból 2,2-es, 140 lóerős HDI motorral szerelt Jumper fejek. Emellett egyébként alvázas formában is elérhető a típus, ha a műhelynek arra van szüksége, de sokan eleve már azt is gyártanak alá, olyankor pedig felesleges, az eredeti csak menne a kukába.
A kétfejű Citroën ára Angliában 36 ezer font, átszámítva 16,3 millió forint. Az nem tiszta, hogy ez egy vagy két fejre vontakozik. Nálunk a legolcsóbb alvázas Jumper ugyanezzel a motorváltozattal, szimpla kabinnal és felépítmény nélkül jelenleg 15,7 millió forint. Az itthoni kínálatban nem jelenik meg a kétfejű Citroën.
Forrás: Carscoops