- A szegedi BYD-gyárberuházás mellett a kínai cég máshol is építene üzemet Európán belül.
- Elsősorban azért, hogy 2030-ra a kontinens legnagyobb autógyártója lehessen.
- Olcsóbb modelleket is ígér a gyártó, ez 20 ezer eurós összeget, azaz kevesebb mint 8 millió forintos jelentene.
A BYD hamarosan előáll azzal a tervével, hogy hol építi fel második európai üzemét a szegedi beruházás után – mondta Michael Shu a kínai villanyautó-gyártó európai részlegének igazgatója a Reuters szerint.
A döntést 2025-ben hozhatják meg. Ez arra utal, hogy a vállalat még az előtt meg akarja hódítani az európai elektromosautó-piacot, mielőtt itteni versenytársai megerősítenék kínálatukat.
Hosszabb távra terveznek
A vállalat Szegedre tervezett gyárát a BYD Auto Hungary Kft. fogja üzemeltetni. A bázis első két csarnokát a város határában lévő 300 hektáros ipari parkban építik fel. A helyi híradó korábbi tudósításából kiderült, hogy a gyártás 2025 második felétől kezdődhet el. Teljes felfutása három-négy évig is eltarthat.
Shu azonban már arról beszélt az FT Future of the Car konferenciáján, hogy miként tervezik meghódítani az európai, ezen belül a közép-kelet-európai térség piacait: először a Kínában Seagull néven árult olcsó modell lesz a főszerepben. Ottani ára 10 ezer dollárnak (3,6 millió forint) felel meg, Európában 20 ezer euró (7,8 millió forint) körüli árat terveznek.
A kínai vállalat Európa legnagyobb elektromosautó-gyártója akar lenni 2030-ra. Persze ehhez nyilván szélesebb kínálatra lesz szükség egy kisautónál. Ennek szellemében készülhetnek arra, hogy még egy gyárat építenek Európában. Drágább modelleket viszont gyárthatnak olyan országokban is, amelyek nem feltétlenül az alacsony bérköltségeikkel, hanem masszív autóipari infrastruktúrájukkal és piacukkal jelentkezhetnek be a BYD-nél.