Nem veszik a négyhengerest, visszatérhet a V8 a kisebb AMG-kbe

2024.05.13. 16:53

  • Pletykák indultak el azzal kapcsolatban, hogy a következő Mercedes-AMG CLE 63-ban V8-as motor lesz az alapot adó C 63 S E-Performance négyhengerese helyett
  • Állítólag az Autocar magazin vette fel a kapcsolatot egy az AMG-nél dolgozó emberrel, aki információkat szivárogtatott ki
  • Felső utasítást érkezett arról, hogy az új CLE 63-ban inkább V8-as motor legyen
  • A pletykákat egyelőre nem erősítette meg a német vállalat

Sok rajongó figyelte jogos megdöbbenéssel a 2022-es Mercedes C 63 S AMG E-Performance megjelenését, hiszen ez volt az első négyhengeres AMG C-osztály a tuningcég történetében. Vaskos hibrid rásegítéssel tolták meg, hogy pokoli teljesítményt húzzanak ki a rendszerből, de a V8 azért csak V8. Annak van egy egyedi karaktere, hangja és tekintélye, amit a németek nem szívesen engednének el – derül ki egy szivárogtatásból.

Történt ugyanis, hogy az Autocar autós magazin egy belsős szivárogtatóra hivatkozva megírta, hogy az új Mercedes CLE 63 AMG esetében visszahozná a V8-as motort. Azt állították, hogy az utasítás a mérnöki részlegre felülről érkezett és az áll a hátterében, hogy nem igazán mennek jól a C 63 S AMG E-Performance eladásai. Emellett kereskedők is panaszkodtak, hogy az új modell összezavarná az embereket, mert míg a CLE 53 hathengeres, a CLE 63 már csak négyhengeres lenne.

Hiába emel át a Mercedes technológiát egyenesen a Forma-1-ből, hiába nagyon ütős az a duplaturbós, kétliteres, négyhengeres motor a plug-in hibriddel kombinálva, úgy néz ki máshogy alakul az igény. Az AMG-nél pedig nemrég azt nyilatkozták, hogy végeredményben ők azt csinálják, amit a vásárlók szeretnének.

A felröppent pletyka arra is kiterjedt, hogy az új CLE 63-ba a legújabb M177 kódú, négyliteres, V8-as motor kerülne lágy hibrid rásegítéssel. A rendszer összteljesítménye 577 lóerő elvileg, így pedig alulmarad az E-Performance 671 lóerejéhez képest. Úgy néz ki viszont, hogy a vásárlókat mégsem a teljesítményhajhászás érdekli ebben a kategóriában, így az is lehet, hogy a down sizinggal elindult tendencia meg is fordulhat majd a következő években.

Mindezen pletykákat érdemes fenntartásokkal kezelni, hiszen a német vállalat egyelőre egyiket sem erősítette meg. Simán lehet, hogy az új CLE 63 is négyhengeres lesz, de egyre több jel mutat arra, hogy visszatér a V8. Nemrég például a Mercedes-AMG bejelentette, hogy 2026-ra visszatér a V8-as motor a C 63 és  E 63 jelzésű modellekbe, majd nem sokkal később visszavonták, és azóta csend van.

Forrás: TheDrive