- Közösen épített autót a brit Morgan és az olasz karosszériaműhely Pininfarina
- Az alap autót a Morgan adta, amit aztán az olaszok reszeltek még szebbre
- A hajtásban valószínűleg ugyanaz a sorhatos szerepel majd, mint a Plus Sixben, ott 335 lóerő és 500 Nm nyomaték leadására képes a BMW motor
- Gyönyörű, kézzel készült külső és belső elemei vannak, a '30-as, '40-es évek autóit idézi
- Mindössze 50 darabot gyártanak majd belőle, az ára egyelőre ismeretlen
Nehéz szavakat találni a brit Morgan és az olasz Pininfarina közös munkájából született Midsummer roadsterre. Megtartották a klasszikus angol sportautógyártó termékeinek klasszikus vonásait, de ráhúztak némi leheletfinom olasz stílust, és végül született egy tető nélküli, tehát barchetta stílusú élményautó. A külső gyönyörű, a technika a megszokott módon valószínűleg nagyon jó, de akármennyire is rákíván az ember, nem lesz egyszerű hozzájutni.
Az autó vázát alumínium és több réteg fa adja, ahogy azt a Morgantől megszokhattuk, ennek köszönhetően súlya éppen kerek egy tonna. Régen voltak ilyen könnyűek a hegyes sportautók, és habár nincs is szétreszelve, a Midsummer sem gyenge. Egy BMW-féle sorhatos turbómotor van benne – valószínűleg B58 –, aminek a pontos teljesítményét nem árulták el. De ha ugyanaz van benne a nyolcsebességes automata váltóval, mint a Morgan Plus Sixben, akkor az autó 335 lóerő és 500 Nm nyomaték. Ezekkel az adatokkal és egy jól hangolt futóművel valószínűleg fantasztikus hobbiautó lehet a Midsummer.
Ám egy ilyen 50 darabos limitált széria esetében nem is feltétlenül ez a lényeg, hanem a fantasztikus külső, a megjelenés. Eleve a küszöböket és a lökhárító alját mesteremberek készítették kézzel, rozsdamentes acélból, míg a 19 colos kovácsolt alumínium felniket kifejezetten a Midsummerhez gyártották, máshol nem elérhető. Ezek csupán 22 fontot, átváltva 10 kilót nyomnak egyenként és Michelin Pilot Sport 5 gumikkal szerelik fel őket gyárilag.
A Morgan klasszikus oldalvonalait megtartották és az elején is inkább csak reszeltek. Megmaradt a patkó alakú hűtőmaszk, és plusz légbeömlők kerültek a motortérfedelekre. A régi autókat idéző kiálló körlámpák is maradtak, az autó hátulját elegánsan megnyújtották, így még jobb arányai lettek a Midsummernek. Kis ínyencség, hogy övvonalban az ajtónál kialakítottak egy süllyedést a fém elemen, hogy kilógjon alóla a többrétegű fa, ami körülöleli az utasteret. A Morgan elmondása alapján a kezelésnek és a több réteg összepréselésének hála nagyon tartós felületet kaptak, nem kell tartani az elhasználódástól.
A beltérben nem áll meg az elegancia, itt is maradt a klasszikus stílusnál, amiből legfeljebb az a nemrég kifutott BMW váltóbot lóg ki - szó szerint. Itt is rengeteg fával találkozik az ember finom bőr felületek ölelésében. A műszereket is meghagyták mechanikus mutatóval és matt fehér számlappal, csak a kormány mögé került egy kisebb kijelző.
Az első Midsummereket összeszerelését még idén ősszel elkezdik, de az ára egyelőre rejtély. Valószínűleg nem lesz olcsó mulatság, főleg annak fényében, hogy csupán 50 darabot készítenek majd belőle. Nemcsak kifizetni nem lesz egyszerű, de hozzájutni sem.
Forrás: Morgan, Pininfarina