- Megjelent a Jeep Avenger összkerékhajtású verziója, a 4xe
- Csak lágyhibrid verzióban kapható, de az alap kivitelnél 36 lóerővel erősebb
- Emelt hasmagassága miatt a terepszögei is javultak
- Az Avenger 4xe 2024 negyedik negyedévében lesz rendelhető
A Jeep még 2022 szeptemberében mutatta be az akkor még csak tisztán elektromos Avengert (azóta van benzines és lágyhibrid verzió is), ami egyből megnyerte az Év Autója díjat. Míg maga az autó jó, az egyik legnagyobb hibája az volt, hogy terepjárós jelleme ellenére csak elsőkerék meghajtással kapható. Ennek viszont vége, megjelent az Avenger 4xe.
A 4xe csak lágyhibrid verzióban kapható, viszont 1,2-es turbómotorjából nem 100, hanem 136 lóerőt sajtoltak ki. Váltója változatlanul duplakuplungos, hatsebességes automata. A hibrid hajtás viszont nem csak alacsony sebességnél segít, hanem sport módban gombnyomásra átmeneti teljesítmény növelőként is.
Az összkerékhajtás 30 km/h alatt állandó, 30-90 km/h felett pedig inkább az elsőkerék hajtás működik, de igény esetén ez változhat. 90 felett pedig csak az első kerekeket hajtja. A 4xe egyik újdonsága, hogy hátul multilink felfüggesztése van.
Felfüggesztésén 10 mm-t emeltek, így pedig a terepszögei is javultak. Elöl 22, hátul 35, rámpaszöge pedig 21 fok. Gázlómélysége 400 mm.
Külsőleg változtattak a lökhárítók kinézetén, amiken karcálló bevonat van. A tetősín és a hátsó vonóhorog pedig már a szériafelszereltség része. Ezen kívül a neonzöld kiegészítők és az opcionális matricázás, ami újdonságnak mondható.
A beltér nagyjából változatlan, azzal a kivétellel, hogy az üléseket vízálló kárpittal vonták be.
Az Avenger 4xe két felszereltségben lesz kapható (Upland és Overland) és az idei év negyedik negyedévében lehet megrendelni. Ára még nem ismert.