Megérkezett a legújabb orosz autó, a kínai Volga
- Egy évvel ezelőtt ígérte meg a GAZ autógyár vezetése, hogy felélesztik az egykor szebb napokat élt márkát.
- Nincs új a nap alatt, megint egy kínai márka autóit címkézik át.
- Az oroszok nem szeretik a kínai autókat, amik ráadásul drágák is, ezért kérdéses a Volga sikere.
Egyre másra jelennek meg az oroszra átcímkézett kínai autók az oroszországi autópiacon. A Moszkvics és a Lada után, most a Volga is úgy újul meg, hogy egy kínai márka autóira ragasztják fel az egykor szebb napokat élt orosz márka emblémáit.
Az új autókat az egykori nyizsnyij novgorodi Gorkij Autógyárban (GAZ) mutatták be, ahol az ígéretek szerint, az év végéig meg is kezdik az új Volgák összeszerelését. Ez az a gyár, ahol Oroszország ukrajnai invázióját megelőzően még Volkswagenek és Skodák készültek. A GAZ tervei szerint a három új Volga modell értékesítése is, a volt Skoda kereskedéseken keresztül történik majd.
Természetesen az oroszok nem fejlesztettek új Volga típusokat, egyszerűen a már jól bevált receptet követik: a kínai Changan autói kapják meg a régi márkanevet. A három új típus legnagyobb változata a 4,8 méter hosszú Volga C40 szedán, ami egy Changan Raeton Plus valójában. A következő 4,5 méter hosszú Volga K30 SUV, ami a Changan Oshan X5 Plus megfelelője, az utolsó tag pedig a 4,7 méter hosszú Volga K40, ami egy Changan Uni-Z.
A GAZ gyár képviselői azt állítják, hogy a helyi sorozatgyártás beindítását követően, több orosz alkatrész is bekerül az eredetileg kínai járművekbe és így azok olcsóbbak is lesznek. A korábbi tapasztalatok alapján, mindkét állításnak kicsi a valószínűsége. Ugyanis hasonló ígéreteket hallottunk már a Moszkvics esetében is, azonban ott a valóság az, hogy az orosz hozzáadott érték csak a feliratokban merül ki. Ráadásul a Moszkvics borzasztó drágának számít Oroszországban (mondjuk ez az összes oroszhonban forgalmazott új autóra igaz), így messze nem fogy annyi a kínai klónokból, mint amennyit előzetesen terveztek.
Egyébként az orosz autóvásárlók nem igazán kedvelik a teljes orosz piacot leuraló kínai autómárkákat, a hatalmas ázsiai ország mégis erőteljesen nyomul az országban, de mégsem valószínű, hogy az új Volgák tömegesen lepik majd el az orosz utakat.