Ilyennek képzeli a jövő kamionját a Kenworth
- A Kenworth áramvonalas koncepciókamionjának dizájnja a japán szupervonatokra emlékeztet.
- A PACCAR hibrid hajtásrendszerével tíz százalékos üzemanyag spórolást értek el.
- A fülke alá beépíthető a földgáz, az elektromos és az üzemanyagcellás hajtásrendszer is.
Az amerikai kamiongyártó egy érdekes koncepciót mutatott be a santa monicai Advanced Clean Transportation (ACT) Expón . A brutálisan áramvonalas, a japán Sinkanszen vonatokra emlékeztető fülke dizájnt kapó Kenworth SuperTruck 2 megvalósítását az amerikai Energiaügyi Minisztérium támogatásából hozták létre. Ennek a programnak az a lényege, hogy a kamiongyártókat arra ösztönözzék, hogy olyan előremutató technológiákat alkalmazzanak a vontatók tervezésénél, amelyek használata során a jövő kamionjai hatékonyabbak és környezetbarátabbak. A Kenworth SuperTruck 2 ezen elgondolás mentén született.
Az amerikai kamiongyár mérnökei teljesen újra gondolták a kamion kialakítását. A légellenállás csökkentésének érdekében, tükrök helyett kamerákat szereltek a fülkére, teljesen elburkolták a szerelvény kerekeit és hasmagasság állító rendszert is beépítettek. A sofőr ülését a fülke közepére helyezték, így a kijelzőkből álló műszerfal, szinte körbe öleli a vezetőt. A vezetőtér mögé egy teljes hálószobát építettek be a tervezők, kihajtható asztallal, két ággyal és éjjeliszekrénnyel.
A SuperTruck 2-be egy 440 lóerős, sorhatos, PACCAR MX-11-es motort építettek be, amelyhez egy 48 voltos, lágyhibrid rendszer csatlakozik. Így a jármű összes segédüzeme az akkupakkokról kapja az energiát. Az akkupakkok álló helyzetben 12 órán keresztül tudják ellátni a jármű berendezéseit árammal. Így a sofőrnek a pihenőideje alatt nem kell járatnia a motort, ha esetleg fűteni, vagy hűteni szeretné a fülkét.
Maarten Meijer, a PACCAR vezető mérnöke, azt mondta, hogy: egy modern dízelmotor 47 százalékos hatékonysággal üzemel a kamionokban. Ők most a SuperTruck 2 új fejlesztéseinek köszönhetően, elérték az 55,7 százalékos hatékonyságot. Ha sorozatgyártásba kerülnek ezek az új fejlesztések, akkor az új kamionok tíz százalékos üzemanyag spórolást könyvelhetnek majd el.
Persze ehhez kellett az is, hogy a Kenworth mérnökei alapos súlycsökkenést érjenek el a SuperTruck 2-nél. A teljes szerelvény üres súlya 11,839 tonna, ami egy hasonló összeállítású, 2019-es Kenworth T660-assal vonatott, kamionhoz képest 3,2 tonnával kevesebb. Ezt a tömegcsökkentést számos érdekes megoldással érték el. A megszokottnál kisebb 303 literes üzemanyagtartályt építettek be (ezzel a hatótáv nem csökkent), valamint összesen 161 kilogrammal könnyebb gumiabroncsokat szereltek a kamion alá.
A Kenworth vezérigazgatója, Jim Walenczak szerint, bár a SuperTruck 2 még dízelmotoros, azonban a fülkét úgy tervezték, hogy elférjenek alatta, akár az üzemanyagcellák, az akkumulátorok vagy esetleg egy földgáztartály. Walenczak elmondta azt is, hogy: A SuperTruck 2 tervezése során rengeteget tanultunk az új technológiákról, amely technológiáknak a nagy részét, így sokkal könnyebben tudjuk majd beépíteni, az új generációs teherautóinkba.