Már a Porsche 911 is hibrid, de nincs ok az aggodalomra
- Bemutatkozott az első hibrid Porsche 911, a Carrera GTS.
- Az hibrid rendszert kifejezetten a teljesítmény növelése érdekében alkalmazták az autóban a mérnökök, a hangsúly pedig továbbra is a belső égésű motoron van.
- Az új 911 Carrera GTS tervezésekor a mérnökök célja egy olyan hibrid hajtáslánc megalkotása volt, amely nagyon erős, mégis könnyű, közben pedig hű a 911 hagyományaihoz.
- A legnagyobb dobás a turbófeltöltőbe épített elektromos motor.
- Az új Carrera GTS teljesítménye 541 lóerő, melyhez 610 Nm nyomaték és 312 km/h-s végsebesség társul.
Tudtuk hogy jön, és végre megérkezett. Azok után, hogy az első hibrid Porsche 911 nemrég pokolian jó kört futott a Nürburgringen, most a hivatalos bemutatóra is sorkerült. Nem kell megijedni, az ikonikus német sportautóból nem lesz Toyota Prius: a hibrid rendszert kifejezetten a teljesítmény növelése érdekében alkalmazták a mérnökök, a hangsúly pedig továbbra is a belső égésű motoron van.
Az új Porsche 911 Carrera GTS bár nem tér el gyökeresen a típus hagyományaitól, igyekszik illeszkedni a modern trendekhez. Ennek egyik legszembetűnőbb jele, hogy elöl az összes lámpafunkciót az új HD Matrix fényszórókba integrálták, így a kiegészítő lámpák eltűntek az első lökhárítóról. Ez a megoldás amellett, hogy letisztultabb külsőt kölcsönöz a modellnek, több helyet hagy az aktív aerodinamikai elemekkel felturbózott légbeömlőknek is. Az oldalsó hűtőrácsok előtt oldalanként 5 darab állítható légterelő lapka található, melyek az aktuális szituációnak megfelelően változtatják az állásukat. Ha több hűtásre van szükség, kinyílnak, ha viszont a sofőr nyugodtabb tempóban halad, bezárulnak, így csökkentve a légellenállást.
A dizájnerek a letisztultság nevében a hátsó lámpákat is áttervezték. Az új hátsó csíklámpa már tényleg csak egy csík: egyetlen folytonos darabból áll, bármiféle kitüremkedés, kiálló él vagy egyéb dizájnelem nélkül.
A külső mellett a belső is átalakult kissé, de erre nem pazarolt túl sok szót a Porsche. A vállalat szerint az utastér modern, szinte futurisztikus, ráadásul fizikai gombokat is bőven találunk benne. A sofőr előtt egy 12,6 colos hajlított digitális műszeregység található, mely 7 különböző üzemmódot vonultat fel. Ezek között aszerint válthatunk, hogy épp milyen információkra van szükségünk.
A külső és belső apróságok után jöjjön a lényeg! Az új 911 Carrera GTS tervezésekor a mérnökök célja egy olyan hibrid hajtáslánc megalkotása volt, amely nagyon erős, mégis könnyű, közben pedig hű a 911 hagyományaihoz. Ez lett a T-Hybrid.
A 3,6 literes hathengeres boxermotor teljesen új fejlesztés, melynek munkáját a PDK váltóba integrált 15 lóerős elektromos motor segíti. Utóbbi az autó elejében elhelyezett 1,9 kWh kapacitású, 400 voltos akkumulátorból nyeri az energiát, mely súlyában és méretében is hasonló egy normál 12 voltos akkuhoz. A legnagyobb dobás azonban a turbófeltöltőbe épített elektromos motor. Ez egyrészt segít a turbónak azonnal felpörögni, másrészt lehetővé teszi hőenergia visszanyerését a kipufogógázból. A rendszer a gáz- és fékpedál állása alapján teljesen automatikusan teszi a dolgát, az éppen aktuális helyzetre pedig a másodperc töredéke alatt reagál. A megoldásnak köszönhetően 150 Nm-rel nőtt a nyomaték, és 54 lóerővel a teljesítmény.
Természetesen az autó fékezés közben mechanikai rekuperációra is képes. Alap esetben a váltóba integrált elektromos motort közvetlenül a turbóból visszanyert energia hajtja, de szükség esetén az akkumulátor is bekapcsolódik.
Az új Carrera GTS teljesítménye így 541 lóerő, mely 61 lóerővel több, mint az előd esetében. Ehhez 610 Nm nyomaték és 312 km/h-s végsebesség társul. Mindeközben az autó súlya 1595 kiló, mely a hibrid rendszer ellenére is csak 50 kilós gyarapodást jelent.
Az új modell 8,7 másodperccel gyorsabb elődjénél a Nürburgringen. Hogy ez a köridő elérhető legyen, a több erő mellett több tapadásra is szükség volt. A mérnökök ezért optimalizálták az alvázat, finomítottak a Porsche Dynamic Chassis Control rendszerrel felszerelt elektrohidraulikus futóművön és szélesebb, 350 milliméteres hátsó kerekeket terveztek az autóra. A hátsókerék-kormányzás szintén nagyon hasznos, ráadásul ez is az alapfelszereltség része. Ha valaki további tapadásra vágyik, a modellhez opcionális Aero Kit is kérhető, amely többek között egy hátsó szárnnyal növeli a leszorítóerőt.
Az új Carrera GTS már azonnal megrendelhető, igény esetén akár Targa kivitelben, összekerékhajtással is.