Már a Porsche 911 is hibrid, de nincs ok az aggodalomra
- Bemutatkozott az első hibrid Porsche 911, a Carrera GTS.
- Az hibrid rendszert kifejezetten a teljesítmény növelése érdekében alkalmazták az autóban a mérnökök, a hangsúly pedig továbbra is a belső égésű motoron van.
- Az új 911 Carrera GTS tervezésekor a mérnökök célja egy olyan hibrid hajtáslánc megalkotása volt, amely nagyon erős, mégis könnyű, közben pedig hű a 911 hagyományaihoz.
- A legnagyobb dobás a turbófeltöltőbe épített elektromos motor.
- Az új Carrera GTS teljesítménye 541 lóerő, melyhez 610 Nm nyomaték és 312 km/h-s végsebesség társul.
Tudtuk hogy jön, és végre megérkezett. Azok után, hogy az első hibrid Porsche 911 nemrég pokolian jó kört futott a Nürburgringen, most a hivatalos bemutatóra is sorkerült. Nem kell megijedni, az ikonikus német sportautóból nem lesz Toyota Prius: a hibrid rendszert kifejezetten a teljesítmény növelése érdekében alkalmazták a mérnökök, a hangsúly pedig továbbra is a belső égésű motoron van.

Az új Porsche 911 Carrera GTS bár nem tér el gyökeresen a típus hagyományaitól, igyekszik illeszkedni a modern trendekhez. Ennek egyik legszembetűnőbb jele, hogy elöl az összes lámpafunkciót az új HD Matrix fényszórókba integrálták, így a kiegészítő lámpák eltűntek az első lökhárítóról. Ez a megoldás amellett, hogy letisztultabb külsőt kölcsönöz a modellnek, több helyet hagy az aktív aerodinamikai elemekkel felturbózott légbeömlőknek is. Az oldalsó hűtőrácsok előtt oldalanként 5 darab állítható légterelő lapka található, melyek az aktuális szituációnak megfelelően változtatják az állásukat. Ha több hűtásre van szükség, kinyílnak, ha viszont a sofőr nyugodtabb tempóban halad, bezárulnak, így csökkentve a légellenállást.
A dizájnerek a letisztultság nevében a hátsó lámpákat is áttervezték. Az új hátsó csíklámpa már tényleg csak egy csík: egyetlen folytonos darabból áll, bármiféle kitüremkedés, kiálló él vagy egyéb dizájnelem nélkül.
A külső mellett a belső is átalakult kissé, de erre nem pazarolt túl sok szót a Porsche. A vállalat szerint az utastér modern, szinte futurisztikus, ráadásul fizikai gombokat is bőven találunk benne. A sofőr előtt egy 12,6 colos hajlított digitális műszeregység található, mely 7 különböző üzemmódot vonultat fel. Ezek között aszerint válthatunk, hogy épp milyen információkra van szükségünk.
A külső és belső apróságok után jöjjön a lényeg! Az új 911 Carrera GTS tervezésekor a mérnökök célja egy olyan hibrid hajtáslánc megalkotása volt, amely nagyon erős, mégis könnyű, közben pedig hű a 911 hagyományaihoz. Ez lett a T-Hybrid.
A 3,6 literes hathengeres boxermotor teljesen új fejlesztés, melynek munkáját a PDK váltóba integrált 15 lóerős elektromos motor segíti. Utóbbi az autó elejében elhelyezett 1,9 kWh kapacitású, 400 voltos akkumulátorból nyeri az energiát, mely súlyában és méretében is hasonló egy normál 12 voltos akkuhoz. A legnagyobb dobás azonban a turbófeltöltőbe épített elektromos motor. Ez egyrészt segít a turbónak azonnal felpörögni, másrészt lehetővé teszi hőenergia visszanyerését a kipufogógázból. A rendszer a gáz- és fékpedál állása alapján teljesen automatikusan teszi a dolgát, az éppen aktuális helyzetre pedig a másodperc töredéke alatt reagál. A megoldásnak köszönhetően 150 Nm-rel nőtt a nyomaték, és 54 lóerővel a teljesítmény.
Természetesen az autó fékezés közben mechanikai rekuperációra is képes. Alap esetben a váltóba integrált elektromos motort közvetlenül a turbóból visszanyert energia hajtja, de szükség esetén az akkumulátor is bekapcsolódik.
Az új Carrera GTS teljesítménye így 541 lóerő, mely 61 lóerővel több, mint az előd esetében. Ehhez 610 Nm nyomaték és 312 km/h-s végsebesség társul. Mindeközben az autó súlya 1595 kiló, mely a hibrid rendszer ellenére is csak 50 kilós gyarapodást jelent.
Az új modell 8,7 másodperccel gyorsabb elődjénél a Nürburgringen. Hogy ez a köridő elérhető legyen, a több erő mellett több tapadásra is szükség volt. A mérnökök ezért optimalizálták az alvázat, finomítottak a Porsche Dynamic Chassis Control rendszerrel felszerelt elektrohidraulikus futóművön és szélesebb, 350 milliméteres hátsó kerekeket terveztek az autóra. A hátsókerék-kormányzás szintén nagyon hasznos, ráadásul ez is az alapfelszereltség része. Ha valaki további tapadásra vágyik, a modellhez opcionális Aero Kit is kérhető, amely többek között egy hátsó szárnnyal növeli a leszorítóerőt.
Az új Carrera GTS már azonnal megrendelhető, igény esetén akár Targa kivitelben, összekerékhajtással is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
