2100 km hatótáv, 2,9 literes fogyasztás: bemutatták a BYD új plug-in hibrid hajtását
- A BYD bemutatta Dual Mode nevű plug-in hibrid hajtásláncának ötödik generációját.
- A rendszer minden téren fejlődött, döbbenetes hatékonyságot és hatótávot tud felmutatni.
- Az új Dual Mode hajtáslánc két modellben is azonnal elérhető, amelyek csúcsváltozataiért is csak 139 800 jüant, tehát 6,9 millió forintot kérnek.
A BYD nagy sikerű DM, azaz Dual Mode nevű plug-in hibrid hajtáslánca még 2008-ban debütált az F3DM nevű modellben, a kínai gyártó pedig azóta is folyamatosan fejleszti a rendszert. A napokban be is mutatták a DM ötödik generációját, amely minden szempontból meggyőző számokkal érkezik.
A rendszer lelke egy 1,5 literes, 100 lóerős benzinmotor, amely többek között kifinomult légbeömlőkkel, intelligens befecskendező rendszerrel, intelligens hűtéssel, intelligens olajozással és ultra-magas, 16:1 kompresszióviszonnyal éri el a 46,06 százalékos termikus hatásfokot, amely a gyártó szerint világelső érték.
A belső égésű motor munkáját vagy a 163 lóerős EHS120, vagy a 217 lóerős EHS160 villanymotor segíti. Ezek hatékonysága 92 százalék, amely 5 százalékos javulást jelent az előző generációs változatokhoz képest.
A Dual Mode 5. generációja is a BYD saját, Blade nevű akkumulátorait használja, amelyek szintén jelentősen fejlődtek. Az energiasűrűség 15,5 százalékkal nőtt, így már 115 Wh/kg, miközben az AC töltési sebesség 3,3-ról 6,6 kW-ra emelkedett, DC töltőről pedig 21 perc alatt tölthető a rendszer 30-ról 80 százalékra. A frissített Blade akkukból kiviteltől függően 10,08 vagy 15,81 kWh-nyi kerül az autóba.
A sok fejlesztés és új technológia meghozta a gyümölcsét: a BYD szerint az 5. generációs Dual Mode hajtáslánc 2,9 litert fogyaszt 100 kilométeren, a hatótávja pedig 2100 kilométer.
Az új hajtáslánc két modellben is azonnal elérhető lesz. A BYD Qin L DM-i és a Seal 06 DM-i azonos platformra épülő testvértmodellek, melyek elsősorban a dizájn tekintetében térnek el egymástól. Az Oin L a gyártó Dynasty szériájának része, így megjelenés tekintetében a kínai hagyományokból merít: kívül sárkányokra emlékeztető megoldásokat találunk, míg a belsőt kínai tájképek ihlették. A modell 4830 mm hosszú, 1900 mm széles és 1495 mm magas.
A Seal 06 ezzel szemben az Ocean széria része, így kívül-belül eltérő dizájnt vonultat fel, emellett kicsivel keskenyebb is a testvérmodellnél.
A két modell még az új Dual Mode hajtáslánccal is döbbenetesen olcsó lesz a kínai piacon: az indulóár mindkét esetben 99 800 jüan, azaz 4,9 millió forint, de a csúcsváltozatokért is csak 139 800 jüant, tehát 6,9 millió forintot kérnek.
Pár hete próbáltuk a jelenlegi generációs DM-i-vel szerelt, Magyarországon is elérhető Seal U-t, a menetpróbáért kattints: