A Volkswagen is megtette a tétjét a nagy ígéretversenyben, de kér is cserébe
- Európa legnagyobb autógyártója, a Volkswagen sem akar lemaradni abban az versenyben, hogy melyik ígér előbb megfizethető árú elektromos autót.
- A projekt neve ID.1.
- Közben elindult az eurómilliárdos takarékoskodás.
A Volkswagen egyedül fog kifejleszteni egy olcsó elektromos autót, amely versenyképes lesz a kínai autógyártók termékeivel, legalábbis ezt mondták a cég vezetői a Reuters szerint. Európa legnagyobb autógyártója korábban azt tervezte, hogy a Renault-val közösen fejleszt egy megfizethető árú villanyautót, ám ez a terv kútba esett.
A cél most az, hogy az autó az európai piacon ne kerüljön többe 20 ezer eurónál, azaz mintegy nyolcmillió forintnál. A VW olcsó elektromos autója 2027-ben kerülhet az autószalonokba.
Egy kisautóról lesz szó.„Az alapszintű elektromos mobilitás eszköze lesz az autó Európából Európának” – mondta Oliver Blume,a Volkswagen vezérigazgatója. Ezzel azt akarta hangsúlyozni, hogy elkötelezik magukat a gyártás, sőt abeszállítói láncok Európában tartása mellett. Így szeretnék kiszolgálni akarják az európai fogyasztókat. Emellett a szállítási útvonalak lerövidítése mérsékli a környezetszennyezést.
A projekt neve ID.1, és a végrehajtása komoly kihívást jelent a cégnek. Jelenleg ugyanis a kínai autógyártók 30 százalékkal olcsóbban tudnak elektromos autókat előállítani, mint európai versenytársaik. A VW nemrégiben azt kommunikálta, hogy a helyi autóiparnak két-három éve van ennek a lemaradásnak a behozására.
Ha ez nem sikerül, akkor komoly veszélybe kerülhetnek az európai autógyártók. Ennek az erőfeszítésnek a részeként a VW tízmilliárd euróval karcsúsítja termelését 2026-ig.
Thomas Schäfer, a Volkswagen márka főnöke megjegyezte, hogy csak úgy lehet megteremteni az európai villanyautó-gyártást, ha ehhez a kontinens országainak kormányai állami támogatást adnak.
Annyiban egyébként igaza van, hogy Kínában is így fújták fel ezt az iparágat.