Külön ablakon át csodálhatjuk a felfüggesztés működését a Mustang GTD-ben

2024.05.30. 13:18

  • A Ford Mustang GTD egyik legkülönlegesebb része a hátsó felfüggesztés.
  • A technológiát a motorsportból kölcsönözték
  • Hogy a különleges rendszer ne maradjon rejtve a kíváncsi szemek elől, a Ford egy kis ablakot épített az autó belsejébe, amelyen át menet közben is látható a felfüggesztés működése.

A Ford Mustang GTD az egyik legdurvább modell a típus történetében. Lényegében a GT3 kategóriás versenyautó utcai változatáról beszélünk, melynek karosszériája alatt vérbeli versenytechnológia rejtőzik. Ebbe a kategóriába sorolható a nyomórudas kialakítású félaktív hátsó felfüggesztés is, amelyre a gyártó különösen büszke.

ford-mustang-gtd-rear-suspension

A rendszer egyik különlegessége, hogy lengéscsillapítónként két rugót használ: ha a tulajdonos csak közúton furikázik, az úthibák kisimításában mindkét rugó részt vesz, ha azonban bekapcsoljuk a pálya módot, az egyik rugót teljesen összenyomja egy hidraulikus rendszer. A felfüggesztés így sokkal keményebbé és stabilabbá válik, miközben a hasmagasság csökken – mindez pedig áldásos a versenypályán.

„Soha nem építettünk még ilyen felfüggesztést Mustangba. Hogy elérjük a célként kitűzött agresszív köridőket, a motorsporthoz fordultunk valamilyen fejlett megoldásért. A forradalmi felfüggesztés és a fejlett lengéscsillapító kulcseleme annak, hogy a Mustangból Mustang GTD legyen" – fogalmazott a Mustang GTD vezető programigazgatója, Greg Goodall.

Bár a felfüggesztés pont az autó egy olyan eleme, mely általában rejtve marad a technikai ínyencségek után kutató szemek elől, a Ford büszkén közszemlére teszi a megoldás működését. Minden Mustang GTD belsejében ugyanis egy kis ablak található, amelyen keresztül menet közben is tökéletesen látszik a felfüggesztés működése. Íme:

A Mustang GTD egyébként a csillagászati, 325 ezer dolláros ár ellenére is hatalmas siker. A Ford eredetileg csak párszáz darab gyártását tervezte, de már több mint 7500 előrendelés érkezett a modellre. Ennek megfelelően a gyártó módosított a tervezett darabszámon, de a várólista így is nagyon hosszú lesz.