Hoppá: az ND alapjaira került volna a Mazda RX-7 negyedik generációja

2024.06.03. 07:48

  • A motor1.com stábja kiderítette, hogy a Mazda 2007 környékén dolgozott az RX-7 soha el nem készült negyedik generációján.
  • A projekt akkori vezetője, Nobuhiro Yamamoto szerint a modell az ND generációs MX-5-tel osztozott volna egy platformon.
  • A projektet végül a 2008-as gazdasági válság miatt leállították.

Mazda RX-7 egy valódi ikon, a legismertebb japán sportautók egyike. Hiába adtak el azonban a típusból 1978 és 2002 között több mint 811 ezer példányt, negyedik generációt azóta sem kaptunk a Wankel-motoros csodából. A motor1.com azonban merő véletlenségből kiderítette, hogy 2007 környékén a Mazda egy új RX7 fejlesztésébe fogott, mely azonban nem valósult meg.

Mazda-rx7-3rd-generation01



A motor1.com stábja éppen az ND generációs Mazda MX-5 nyugdíjas projektmenedzserével, Nobuhiro Yamamotóval beszélgetett, mikor meglepő részletek derültek ki egy elkaszált, negyedik generációs RX-7-tel kapcsolatban. Kissé furcsa lehet, hogy az ND generációs Mazda MX-5 egy teljesen egyedi platformra épült, melyet egyetlen másik Mazda modell sem kapott meg. Yamamoto szerint azonban eredetileg nem ez volt a terv.

Miután az NC generációs MX-5 2005-ben megjelent, a tapasztalt szakembert 2007 környékén egy új projektre állították rá. A feladata egy új sportautó platform megtervezése lett, melyet az ND MX-5 mellett egy új RX-7 generáció is használt volna. „Az NC [MX-5] 2005-ös megjelenése után 2007-ben [...] egy új platform fejlesztését bízták rám. Akkoriban nem egy, hanem két autó fejlesztését terveztük: az MX-5-ét és az RX-7-ét." – mondta Yamamoto.

Mazda Roadster (MX-5) by Negawa Bridge (cropped)



Csakhogy a terveket keresztülhúzta a 2008-as nagy gazdasági válság. Ennek következményeként az eredetileg 2012-re tervezett új MX-5 megjelenését 2015-re tolták, az RX-7 projektet pedig teljesen leállították.

Bár mindenképp szomorú, hogy az RX-7 negyedik generációja végül nem készült el, könnyen lehet, hogy emiatt a döntés miatt sikerült olyan jól az ND MX-5. A mérnökök így minden erejükkel egy autóra összpontosíthattak, és nem kellett egy másik, párhuzamosan fejlesztett modell szükségleteit is figyelembe venniük. Az NC MX-5 esetében például az RX-8 létezése miatt komoly kompromisszumokat kellett kötni, ezért lett az a generáció a típus történetében a legnagyobb és legnehezebb.