Kisebb és hatékonyabb belső égésű motorokat jelentett be a Toyota
- A Toyota a Mazdával és a Subaruval összefogva új belső égésű motorokat fejleszt.
- A gyártó három új motort jelentett be, amelyeknél a méret- és súlycsökkentés, valamint a hatékonyság növelése a legfontosabb cél
- Emellett a gyártó karbonsemleges üzemanyagokkal foglalkozó beszállítói lánc elindítását is tervezi
A Toyota a Mazdával és a Subaruval összefogva új belső égésű motorokat fejleszt. A munka során a motorok méretének és súlyának csökkentése, valamint a hatékonyság növelése a legfontosabb cél. Bár a fejlesztés még évekig folytatódik, nemrég nyilvánosságra kerültek az első részletek.
A három bejelentett motor közül a legvisszafogottabb egy 1,5 literes szívó négyhengeres, mely 10 százalékkal kisebb és könnyebb, miközben hatékonyabb és erősebb mint a gyártó jelenlegi hasonló kategóriás motorja.
A második új motor hiába csak 1,5 literes, egy turbónak hála 20 százalékkal kisebb és 30 százalékkal hatékonyabb, mint a jelenleg használt 2,5 literes szívómotor, miközben körülbelül ugyanolyan erős.
A hármas utolsó tagja egy 2 literes turbós négyhengeres, mely a jelenlegi 2,4 literes turbós egységhez képest 10 százalékkal kisebb és 30 százalékkal hatékonyabb.
A Toyota szerint az új motorok kis mérete miatt a jövőben alacsonyabbra tervezhetik majd autóik elejét, mely jobb aerodinamikai tulajdonságokhoz, ezáltal pedig kisebb fogyasztáshoz vezet. Itt tegyük hozzá, hogy napjaink autóinak eleje elsősorban gyalogosvédelmi okokból, illetve az SUV divat miatt magas, nem pedig a motorok mérete okán.
Az új motorok legnagyobb újdonsága azonban, hogy a Toyota szerint a hagyományos benzin vagy dízel mellett olyan alternatív üzemanyagokkal is működnek majd, mint a karbonsemleges e-fuel megoldások, illetve a folyékony hidrogén. Mindez persze nem véletlen: a gyártó bejelentette, hogy az Idemitsu Kosan nevű japán olajcéggel, valamint az Eneosszal és a Mitsubishi Heavy Industries-zel összefogva karbonsemleges üzemanyagokkal foglalkozó beszállítói lánc elindítását tervezi.
A Toyota új motorjai várhatóan hibrid modellekben debütálnak majd 2026 végén. További teljesítménnyel és fogyasztással kapcsolatos információkra később számíthatunk.