A Cadillac tudna és szeretne hipersportautót építeni
- Interjút készítettek a General Motor vezető dizájnerével
- Elmondta, hogy a Cadillac tudna és szeretne is hipersportautót csinálni
- Azt nem árulta el, hogy dolgoznak-e ilyen projekten
- Technológiájuk lenne elektromos és hibrid hajtáslánchoz is, utóbbi a V-Series.R versenyautóból akár
- A márkának voltak korábban elképesztő sport- és luxusautó koncepciói
- Kérdezték az SUV őrületről is, ő ebben nem lát problémát
- Ettől függetlenül kitartanak a szedánok mellett, legyen elektromos vagy belsőégésű motoros
Az ausztrál Carsales magazin interjút készített az amerikai General Motor vezető dizájnerével, Michael Simcoe-val. Arról kérdezték, hogy látja-e lehetőségét egy hipersportautó megépítésének a konszernen belül. A hozzájuk tartozó Cadillacnak jelenleg egészen jól fut a szekér és még mindig nem mondtak le egy különleges, felsőpolcos sportautó megépítéséről, miután több koncepciójuk is volt a témában.
Michael a kérdésre így válaszolt: Tudnánk hipersportautót építeni? Igen. Szeretnénk is építeni egyet? Igen. Építünk vajon egyet? Ezzel már túl sokat mondanék. Az utolsó válasz miatt nehéz eldönteni, hogy tényleg dolgoznak-e valami komoly sportautón házon belül, pedig a technika megvan hozzá. A Cadillacnak van például egy hibrid versenyautója is V-Series.R néven, melyben egy 5,5 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as motor dolgozik elektromos rásegítéssel. A karbon monocoque vázba szerelt rendszer teljesítménye 670 lóerő, ezt viszi tovább egy hétfokozatú szekvenciális váltó a kerekekig.
Michael egyébként elmondta az interjúban, hogy nem kell feltétlenül teljesen elektromosnak lennie a Cadillac hipersportautójának, nyitottak a hibrid technológia felé is. Mint az előbbi példa mutatja, ebben még tapasztalatuk is van. Az interjúban egyik hajtásmód lehetőségét sem zárta ki.
A Cadillacnél régóta születnek izgalmas koncepciók valamilyen különleges luxus vagy sportautóról. Még 2002-ben vázolták fel a Cien nevű koncepcióautót, mely gyönyörű áramvonalas formája mellett elméletben egy középre szerelt V12-es motort nyújtott. Az ötletből később nem lett semmi, talán csak a jó pár évvel későbbi XLR-be adaptáltak néhány formai elemet. Hasonlóan izgalmas koncepció volt 2003-ban a Cadillac Sixteen, melynek a neve a hengerszámra utal. Egy a régi idők előtt tisztelgő nyúlánk autót építettek hatalmas motortérrel, melyben egy V16-os motor dolgozott izgalmas és akkoriban modernnek számító technológiákkal.
Michaelt egyébként mint vezető dizájnert kérdezték az SUV őrületről is. Véleménye szerint egyelőre a kategória népszerűsége nem csökken, a növekvő világban mindenki egyre feljebb szeretne jutni, egyre magasabban akar ülni autójában. Ennek ellenére ők például a Cadillacnél kitartanak a szedánok mellett, így még van jövője a CT4 és CT5 típusoknak, míg a CT6-ot már csak Kínában árulják – ott amúgy is szeretik a szedánokat. Elektromos fronton a gyönyörű Celestiq képviseli a műfajt, bár inkább nevezhető ötajtós kupénak, esetleg liftbacknek, mint klasszikus szedánnak.
Forrás: Motor1