- Bemutatták a Lada Granta utódját, az Iskrát
- Az Iskra Renault alapokra épül, de rengeteg alkatrészt kellett újragyártani
- A motorválasztéka a Vestából és a Grantából van összelegózva
- A tisztán elektromos meghajtású Lada e-Nivát is bemutatták, de az csak tanulmányautó
Bemutatták a minőségéről híres Lada Granta utódját, az Iskrát Oroszországban. Az Iskra pedig nem más, mint egy Renault alapokra épített, mégis Dacia Loganre hasonlító, orosz alkatrészekkel teletűzdelt szedán. Ugyanis a háborús szankciók miatt a gyártónak közel 400 új alkatrészt kell gyártania a Renault CMF-B platformjára, hogy az sorozatgyártható legyen. Erre a Lada 23 milliárd rubelt (92 milliárd forint) költött és most jutottak el oda, hogy az első modelleket megépítsék (és bemutassák), amikkel megkezdődhet a tesztelés.
Két motorváltozattal tervezik gyártani az Iskrát, de mindkettő egy régebbi modellből származik. Az egyik a Granta 1,6 literes, 90 lóerős benzinmotorja, a másik pedig Vesta ugyanúgy 1,6 literes, de 16 szelepes, 106 lóerős benzinmotorja. Az előbbihez csak ötsebességes maunális váltó választható, míg az utóbbihoz egy hatsebességes, vagy egy fokozatmentes automata.
![LADA Iskra 1](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5668/56687/566877/56687795_4191515_caff13b063aaead5266c84847cede69c_wm.jpg)
Ha a tesztelések jól mennek, az Iskra már 2025 elején sorozatgyártásba kerül, amit valószínűleg csak hazai piacon értékesítenek.
![1755c0a0229848ca8de28525fcfd38fa](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5668/56687/566877/56687799_14d766c50f66a8a44f14bea987b1af2d_wm.jpg)
Ami viszont ennél is érdekesebb, hogy a a Nemzetközi Gazdasági Fórumon kiállítottak egy tanulmányautót, ami nem más, mint egy tisztán elektromos meghajtású Lada Niva.
![letöltés (6).png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5668/56687/566877/56687797_c481fb0ede0a3d0daa0bec58de97b60f_wm.png)
Az e-Niva elvileg nem kerül gyártásba, viszont a benne levő technológia a jövőben felhasználásra kerülhet, valamint az autó eleje a Lada Niva Travel faceliftje. Az e-Niva egy egy 82 lóerős villanyautó, amiben megmaradt a kapcsolható összkerékhajtás (ilyenkor 163 lóerős). Egy 34 kWh-ás lítium-ion akkumulátor van benne, amivel elvileg 175 kilométert lehet megtenni.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)