- Lassan kész lesz a Dodge Viperből épített extrém off-roader
- Az első generációs sportautó alatt egyedi futómű van elöl kettős keresztlengőkarral, hátul merevhíddal
- Az autóban hagyták a gyári kézi váltót és a 466 lóerős V10-es motort is
- A tesztek során azonban a hűtés gyengének bizonyult, a beltér szétesik intenzív használat mellett és a futóműben is eltörtek hegesztések
Talán még emlékszel Matt Brownra, arra az őrültre, aki egy 1999-es Dodge Viperből kőkemény off-roadert épít. Néhány hónapja adtunk hírt róla, hogy az autója él és mozog, ma pedig már ott tart a projekt, hogy a sivatagban csapat, driftel és még ugrat is a tízhengeres szörnnyel.
A futómű teljesen egyedi és elég távol áll a Dodge Viper eredeti rendszerétől. Előre egyedi kettős keresztelngőkaros futóművet épített elég tisztes rugóutakkal. Ez hátul is megvalósult, csak ott egy Jeep Wrangler Rubicon hátsó hídját építették be megfelelő lengéscsillapítókkal. A hátsó osztóműbe került egy önzáró differenciálmű, mely a hajtást a gyári Tremec T-56 kézi váltótól kapja. Szerencsére Matt meghagyta az elsőgenerációs Viper eredeti motorját, így továbbra is egy 466 lóerős V10-es dolgozik a rendszerben 678 Nm nyomatékkal.
A tesztek elég jól sikerültek, az őrületes Viper szépen mozog terepen és talán senkit sem lep meg, hogy erőből nem volt hiány. A nagy sebességű tesztek és a lassú mászás során is az kiderült, hogy a módosított hűtőrendszer kevés ennek a motornak még komolyabbat igényel a technika. A tempósan meghúzott ívek és az ugratás nem jelentett akadályt az átépített Vipernek, viszont – főleg utóbbitól – a beltér elkezdett szétesni, míg a futóműben is elengedett néhány hegesztés. Semmi olyan nem történt, amit ne lehetne könnyedén orvosolni, így a történet folytatódik, Matt tovább építi az extrém Vipert.
Forrás: Motor1
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)