- Bemutatták a Mini Cooper ötajtós verzióját
- Az ötajtós Cooper 172 mm-rel hosszabb a háromajtósnál, amiből 72 mm-t a tengelytáv között kell keresni
- A csomagtér nagyobb lett, viszont a mérete miatt lassabb is
- Két motorváltozattal lehet kapni, azokkal, amikkel a háromajtóst
A Mini folytatja modellpalettájának teljes megújítását. Már láthattuk az új háromajtós Coopert, az új Acemant, kipróbálhattuk az új Countrymant, így ideje volt, hogy az ötajtós Coopert is bemutassák.
Az ötajtós Cooper tényleg csak picivel, 172 mm-rel nagyobb testvérétől. Hosszban így is alig haladja meg a négy métert, tengelytávja 72 mm-rel nagyobb - ezt a hátsó sorban ülők lába élvezheti.
A háromajtós Cooperrel ellentétben nem a tisztán elektromos meghajtásút mutatták be először, hanem a belső égésű motorral szereltet. Az ötajtós ugyanis kétféle motorral lesz kapható (ugyanezeket választhatjuk a háromajtósban is). A Cooper C-ben egy másfél literes, háromhengeres turbómotor van, ami 156 lóerős, a Cooper S-ben pedig egy kétliteres, négyhengeres turbómotor van, ami 204 lóerőt produkál.
A sajtóközleményben nem említették, hogy lesz-e tisztán elektromos meghajtású ötajtós Cooper, de tekintve, hogy a háromajtóssal osztozik a belső égésű motorokban, nem elképzelhetetlen, hogy azt később mutatják be.
Nagyobb mérete miatt viszont lassabb, a Cooper C 0-ról 100 km/h-ra 8 másodperc alatt, a Cooper S pedig 6,8 másodperc alatt gyorsul. A háromajtós C esetében a gyorsulási idő 7,7, az S esetében pedig 6,6 másodperc.
Viszont nem csak a lábtér, hanem a csomagtartó kapacitása is nőtt. 210 helyett 275 literes, amit a hátsó ülések ledöntésével 800 helyett 925 literre bővíthetünk.
Külső változást egyértelműen a B és a C oszlop között láthatjuk egy ajtó személyében, ezen kívül viszont másban nem különbözik a három- és ötajtós modell. A beltérre is ugyanezt lehet elmondani.
A felszereltségi szintek is ugyanazok (Essential, Classic, Favoured, JCW Trim), de valószínű, hogy az ötajtósból nem lesz rendes John Cooper Works verzió.
Az ötajtós Coopert még nem árazták be, de tekintve, hogy a háromajtós itthon 9,9 millió forintról indul, így 10-11 milliós kezdőárra számíthatunk. Mivel a gyártó lassan kifogy modelljeinek új generációiból, vadonatúj modellről pedig nem tudni, így még a Cooper kabrió verziója van csak hátra.