A Ferrari addig gyárt V12-es motort, amíg az legális

2024.06.14. 11:06

  • Interjút készítettek a Ferrari termékmarketingért felelős vezetőjével
  • Elmondta, hogy kitartanak a 12 hengeres motorok mellett, amíg csak lehet
  • Korábban elismerték, hogy van ennél jóval hatékonyabb motorjuk is, viszont ebben több az érzelem
  • Legújabb modelljükbe, a 12Cilindribe szívó V12-es motort szereltek, 830 lóerővel, amit 9500-as fordulaton ad le
  • 2025-ben jön majd az első elektromos modelljük
  • Az évtized végére egyszerre szeretnének majd elektromos, hibrid és belső égésű motoros modelleket a palettára

Az olaszoknak gyakran fontos a tradíció, így egy olyan gyártó, mint a Ferrari nem fog mindig engedni az autóipari trendeknek. Lassan adták be a derekukat az SUV őrületnek és a downsizinggal sem foglalkoztak túl sokat, az elektromos átálláshoz pedig egyelőre óvatosan közelítenek. Egy dolgot azonban nem hajlandóak feláldozni semmiért: a V12-es motort.

Az ausztráliai Car Expert magazinnak adott interjút az olasz márka termékmarketingért felelős vezetője, amiben elmondta, hogy addig tartanak ki a 12 hengeres motorok mellett, amíg azt legálisan megtehetik. A Ferrarinál úgy látják, hogy a belső égésű motornak még bőven lesz szerepe a jövőben, ezért az szintetikus üzemanyagok elterjedésében bíznak.

Legújabb V12-essel szerelt modelljük egyébként pont a motorjáról kapta a nevét. A Ferrari 12Cilindriben lévő, 6,5 literes szívómotor 9500-as fordulaton ad le 830 lóerőt. Nem csak a literteljesítmény elképesztő, de az autónak valószínűleg a hangja is fantasztikus, hiszen ha kell, akkor a tízezres percenkénti fordulatot is elérheti a főtengely. Bár ez elképesztő szám, nem ez a legpörgősebb utcai autó. Például a Gordon Murray Automotive T.50 motorja 12 ezernél is magasabbra forog.

Azt egyébként a Ferrainál is elismerték, hogy a V12-es szívómotor nem a leghatékonyabb motorjuk. Korábban a vezető formatervező, Flavio Manzoni elismerte, hogy a turbós V8-as motorjuk hatékonyabb, ám abban nincs annyi érzelem. Ezért is fontos nekik, hogy megtartsák a V12-es motort ameddig azt a hatályos jogszabályok engedik azokon a piacokon, amiken jelen vannak.

Emellett a Ferrari gondol a jövőre és már folyamatban van az első elektromos autójuk fejlesztése, várhatóan 2025-ben mutatják majd be. Azt tervezik, hogy az évtized végére a palettájuk 40 százalékát elektromos, szintén 40 százalékát pedig hibrid modellek alkotják majd, míg a maradék 20 százalékban maradnak a simán belső égésű motorral szerelt autók. Az olasz vállalat vezérigazgatója arról is beszélt nemrég egy interjúban, hogy a belső égésű motorokat nem szabad még elengedni.

Forrás: Motor1.com