- 15 millió forintot fizetett valaki egy 35 éves, bukólámpás MX-5-ért
- Az autó lényegében új állapotú és maximális felszereltségű
- Nekünk is nagyon kéne
Nyers, őszinte élményautózás, hátsókerék-hajtással, nyitott tetővel és olcsón – ezért szeretjük a Mazda MX-5 mindegyik generációját, bár az olcsóság mostanra nagyon relatív lett, extrém esetben pedig 15 millió forintba is kerülhet egy különlegesebb példány az első, bukólámpás szériából. A Bring a Trailer oldalán legalábbis most 40 500 dollárért, inflációval korrigált újkori áránál drágábban kelt el egy nagyon korai, lényegében új állapotú példány, 60 kilométerrel az órájában. Ez több pénz, mint a vadonatúj generáció jelenlegi, nagyon magasnak tűnő alapára.
1990-ből, tehát a gyártás első, teljes évéből származik az autó, állapota pedig megdöbbentően gyári és eredeti, a klasszikus piros színben, 14 colos Daisy fantázianevű felnijeivel, de extrákkal is rendesen el van látva: kértek bele sperrt és keménytetőt, ami külön-külön feláras extra volt, de szervókormány, kazettás rádió, tempomat, elektromos ablak és klíma is jutott bele, ennél jobban felszerelt Miata aligha volt ekkoriban, a nagyobb, 1,8-as motor csak később érkezett a kínálatba.
Az összesen 37 mérföld (60 kilométer) futás valószínűleg néhány rövidebb, tulajdonosok közti útból jött össze, 2023 októberéig az első tulajdonosánál volt az autó.
Mai szemmel a 116 lóerő teljesítmény nem tűnik soknak, viszont a penge kézi váltóval és egy tonna alatti tömeggel rengeteg élményt ad tulajdonosának az MX-5, persze csak akkor, ha használják. Ezt nem használták. A cikk írásának pillanatában a bukólámpás MX-5-ök körülbelül 3 millió forintért vannak hirdetve itthon, de természetesen mindegyik jelentősen használtabb, és egyik sem ennyire jó gyári felszereltségű.
Kadmiumsárga csavarfej és gyári matrica fetisiszták: itt találjátok a galériát!