Katasztrófától tartanak a németek
- A nyár és a kora ősz nem sok pihenést ígér a német diplomatáknak, akik láthatóan azt a feladatot kapták, hogy találják ki, hogyan lehetne elkerülni az Európa és Kína közti vámháború kitörését.
- A konfliktus mindkét félnek jelentős károkat okozhat.
- Más megoldás keresnének a németek.
Németország gesztusokat vár a pekingi vezetéstől annak érdekében, hogy ne véglegesítsék az Európába irányuló kínai autóimportot terhelő ideiglenes büntetővámokat. A berlini kormány úgy látja, hogy egy Európa–Kína vámháború katasztrofális következményekkel járna, azaz súlyos gazdasági károkat okozna mindkét félnek.

Az Európai Unió július elejétől vezet be 17,4–38,1 százalékos plusz vámtarifát a Kínában gyártott elektromos autók európai importjára, amely borítékolhatóan hasonló lépéseket válthat ki Kína részéről.Van azonban idő konzultálni, mert az új tarifákra még rá kell bólintaniuk az EU-tagállamok állam- és kormányfőinek novemberi csúcstalálkozójukon.Németország a maga részéről vélhetően megteszi a tétjét azzal, hogy a véglegesítés ellen fog szavazni. Legalábbis így értesült a Bloomberg News, amit Berlinben nem erősítettek meg hivatalosan.
Azt ugyanakkor világossá tette a berlini vezetés, hogy a kereskedelmi csatározás helyett „barátságos”megállapodásra akar jutni Kínával.A német autógyártók nyíltan ellenzik védővámokat, mert attól tartanak, hogy válaszul hasonló módon beszűkíthetik Kínai piacukat. Ugyanezen állásponton van a Stellantis, amelynek vezérigazgatója kijelentette, hogy annak rendje és módja szerint meg akar harcolni azért, hogy vállalata behozza a kínai villanyautók-gyártókkal szembeni lemaradását.
„Csalafinta” választ adhatnak a kínaiak
Azt nem részletezték, hogy milyen gesztusokat várnak Pekingtől, de lényegében egymásnak adják a kilincset a vezető német politikusok a kínai fővárosban. Olaf Scholz kancellár után a koalíciós kormányban részt vevő Zöldekhez tartozó Robert Habeck gazdasági miniszter utazik Kínába.
Vizitjéről azt kommunikálják, hogy nem fog tárgyalni a vámokról, de a korrektebb kereskedelmi feltételekről annál inkább. Hogy ez alatt mit kell érteni, arra utalt a tárca szóvivője, amikor azt mondta, hogy az EU-nak a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályozásához illeszkedő megoldást kell találnia a büntetővámok helyett. A WTO rendszere megengedi az iparágak állami támogatását, ám Európában úgy látják, hogy az a hátszél, amit a pekingi kormány fúj országa elektromosautó-gyártóinak túl erős.Senki sem akar kereskedelmi háborút Kínával – mondta Volker Wissing, a koalíció másik tagja, a Szabaddemokrata Párt képviselője a kormányban. Ő jellemezte úgy ezt a lehetőséget a német sajtónak nyilatkozva, hogy mind Németország, mind az Európai Unió szempontjából katasztrofális hatása lenne.Eközben kínai vállalatok azt kérték a pekingi kormánytól, hogy indítson versenyhatósági vizsgálatot az európai sertéshús állami támogatása kapcsán. Ez büntetővám kivetéssel fenyeget. A szakértők figyelmét nem kerülte el, hogy egy ilyen intézkedés nem igazán érintené a német hústermelőket. Annál inkább a franciákat és a spanyolokat. Párizs és Madrid a leghangosabb támogatói a kínai villanyautók európaiimportjára kivetett büntetővámnak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
