A Mercedesnek koncepció volt, az oroszok valóra váltották a Maybach 6 luxuskabriót

2024.06.17. 09:43

  • Megépítették a lenyűgöző Maybach 6 Cabriolet koncepcióautót Oroszországban
  • Az alapokat egy R230 kódú SL500 adja
  • Lemodelleztek egy új karosszériát, majd fémből megépítették az SL-re
  • A végeredmény elképesztő, még a legtöbb részletre is odafigyeltek az építés során
  • A tanulmány által használt villanyhajtás helyett maradt az SL 388 lóerős V8-as motorja

Először 2016-ban láthattuk a Mercedes-Maybach lenyűgöző koncepcióját, a pompás Maybach 6-ot, majd 2017-ben elkészítették annak kabrió változatát, a Cabrioletet. Látszott rajtuk az a klasszikus tanulmányautós túlzás, de mégsem tűntek annyira elrugaszkodottnak, hogy ne lehetne őket gyártásba küldeni. Úgy néz ki, hogy mégis inkább csak erőfitogtatás volt, hiszen hét év alatt semmit sem kezdtek a koncepciókkal, ezért az oroszok a saját kezükbe vették a dolgot és építettek egy replikát önállóan.

Instagrammon a mr_maybach6 nevű felhasználót kell keresni a különleges típusért, bár nem tiszta, hogy ő csak a tulaj, vagy köze van az építésért felelős csapathoz. A képeken látszik, hogy egy R230-as SL500-at használtak alapnak, amit először szétbontottak, majd lemodellezték a vázát. Számítógépes programokkal felépítették rá a Maybach 6 karosszériáját, hogy lássák az arányokat, majd több módon is modellezték a végleges külsőt, mielőtt megformálták a fémlemezeket. Nyúlánk autó az SL, de főleg csak az eleje, míg a Maybach 6 minden irányba túlzó. Ehhez elég komoly toldatokat kellett felépíteni az autóra, de a végeredmény meggyőző.

Mivel az alapot eleve egy kabrió adja, így nem kellett sokat foglalkozni a kész autó tetőmechanikájával sem. A replika gyönyörű, de az alapok miatt kilóg a lóláb, ha csukott tetővel hátulról nézzük. Van fent egy ilyen kép és ott egy kicsit elhasalnak az arányok, de végeredményben mégis elképesztő az autó. Nyitott tetővel minden szögből olyan, mintha életre kelt volna az eredeti tanulmány.

A kommentelők szerint a fényszórók nem replikák, hanem a felnikkel együtt valahogy a Mercedestől szerezték be őket. Ez kicsit sántít ismerve a német vállalat zárkózottságát ilyen témában, illetve az eredeti fényszórókban három fényszegmens van, míg a replikáéban négy.  Ettől függetlenül a részletek jelentős részét sikerült jó elkapni, sőt, még a belteret is áthúzták világos, vajszínű bőrhuzattal, mint ahogy az az eredeti koncepcióban van.

Az autó arányait is hibátlanul hozzák annak ellenére, hogy sokkal kisebb lett, mint az eredeti tanulmány. Míg az R230 SL alapjaiban csupán 4,54 méter hosszú autó, a koncepció 5,7 méter és annyi toldat valószínűleg nem került fel, hogy ezt elérjék. Ez nem is baj, így csak könnyebb mozogni a luxusautó replikával, sőt, bizonyos szempontból izgalmasabb is.

A koncepcióautóba elektromos hajtást jósoltak a németek, míg az orosz verzióban maradt az 5 literes V8-as motor. Mivel a képek alapján egy faceliftes modellt építettek át, így itt már nem rongyos 306, hanem 388 lóerős a motor társítva 530 Nm nyomatékkal, mely 2800-as fordulattól ébred. Hiába kerültek fel plusz panelek, ezáltal valószínűleg plusz súly a replikára, a menetdinamika így sem lehet rossz – és persze a hangja sem.