Egymásnak feszül a V8-as és a sornégyes hibrid Mercedes C63 AMG - melyik a gyorsabb?

2024.06.24. 10:40

  • Gyorsulási versenyen mérték össze az előző generációs V8-as és a friss sornégyes hibrid Merecdes-AMG C63 S modelleket.
  • Az első gyorsulási versenyeken sokkal gyorsabb volt a C63 S E-Performance
  • Repülőrajton egy kis ideig vezetett a V8-as, de aztán megint otthagyta a hibrid
  • Hiába sokkal nehezebb a hibrid AMG, így is gyorsabban tud lefékezni 160 km/h-ról

Rengeteg ember – még a nem potenciális vásárlók is – felháborodással fogadták néhány évvel ezelőtt, hogy a Mercedes négyhengeres motort rak a C63 AMG modellekbe. Mindegy, hogy kiegészítik egy erős hibrid rendszerrel, az sem számít, hogy sosem volt gyárilag erősebb C-osztály, mindenki V8-at, de legalább sorhatot akar. Az is sovány vigasz sokaknak, hogy a autó egyébként jó és pokolian gyors. Ezt bizonyítja a Carwow egy új videója, melyben egymás mellé állították a jelenleg futó C63 AMG-t és elődjét.

A fehér kombi egy előző generációs modell, négyliteres, V8-as motor dolgozik benne, ezt két turbó tölti. Teljesítménye 510 lóerő amihez tartozik 700 Nm forgatónyomaték, de az autó súlya elég magas, 1750 kiló. Az erő egy hétsebességes, duplakuplungos automata váltón megy át, majd csak a hátsó kerekeknél fogva tolja az autót. Ezzel szemben az új C63 AMG S E-Performance fele akkora belsőégésű motort használ. A kétliteres, négyhengeres, egyturbós motor 476 lóerőt és 545 Nm tesz le az asztalra és további 204 lóerő érkezik a hajtás elektromos feléből. A rendszer összteljesítménye 680 lóerő és 1020 Nm nyomaték, ami egy kilencgangos automata váltón keresztül mind a négy kerékre elér. A hajtás milyensége miatt viszont az autó jóval nehezebb, C-osztály létére 2,2 tonna.

Bár a versenyeket megelőző hangpróbánál egyértelmű győztes a V8-as AMG, a gyorsulásnál fordult a kocka. Az új C63 S E-Performance rendesen lelépte a 2015-ös V8-ast, ami sokáig megtapadni is képtelen volt. A versenyen elég egyértelmű hosszal nyert, aztán jött a repülőrajtos gyorsulás. Ott egészen szép előnyt szerzett magának eleinte a V8-as AMG, de aztán összeszedte magát a hibrid és ismét határozott előnnyel nyert. A harmadik teszten azt vizsgálták, hogy 160 km/h-ról melyik autó tud rövidebb távon lefékezni. Itt nem egyértelmű a dolog, hiszen komoly előny lehet, hogy a V8-as majdnem fél tonnával könnyebb. A C63 S E-Performance mégis hamarabb megállt, legalább egy autóhossznyival.

Úgy néz ki, hogy a tesztek alapján a Mercedes-AMG C63 S E-Performance egy jobb autó, mint V8-as elődje. Sokak szíve mégis inkább utóbbi felé húz, hiszen a V8 még mindig erős hívószó. Főleg napjainkban, amikor a műfaj lassan kikopik és átveszik a helyét a kisebb turbómotorok, vagy az elektromos hajtás.