Majdnem villanyautó lett az új Bugatti, Mate Rimac mentette meg
- A Bugatti készített egy dokumentumfilmet az új modelljének tervezéséről, amelyben többször is megszólal a Bugatti-Rimac vezérigazgatója, Mate Rimac.
- Rimac szerint a Volkswagen konszern eredetileg villanyautót akart volna csinálni a Tourbillonból, amit ő kifejezetten ellenzett.
- A jövőben várhatóan lesz elektromos Bugatti, főleg, ha azt a hipergazdag vevőkör is kéri.
A világ egyik legelismertebb elektromos szupersport-autógyárosának számító horvát Mate Rimac, a Rimac márka alapító vezérigazgatója mára már a Bugatti-Rimac konszernt vezeti a Volkswagen csoport megbízásából. Mate Rimac állítása szerint nem a belső égésű motorok felsőbbrendűségét hirdette meg a tisztán elektromos Bugatti elleni fellépéssel, csupán el akarta kerülni, hogy a Bugatti valami olyasmi tucattermékké váljon, ami ellentmond önmagának - derül ki egy a Bugatti által kiadott dokumentumfilmből, ami a Tourbillon tervezési folyamatáról szól.
Múlt héten mutatta be a Bugatti az új hipersportautóját, a Tourbillont. Az új Bugatti még Bugatti mércével is elképesztő: a Chiron W16-os motorját egy V16-osra cserélték, ami 1800 lóerőt tud. Mindemellett egy elektromos hajtásrendszer is került a Tourbillonba, ami három villanymotort és egy 25 kWh-s akkumulátorcsomagot jelent.
Az új Bugattiról sokáig azt spekulálták, hogy elektromos lesz, ami a most kiadott dokumentumfilmben is kulcsszerepet kap. Mate Rimac szerint csak simán foghattak volna egy Rimac Neverát is, amelyet Bugattivá alakítanak, de ez „könnyű út” lett volna, ami egy Bugatti esetében a márkakarakter elcsalása. A belső égésű motornak olyan érzelmesnek kell lennie, amennyire csak lehet. És a legérzelemesebb motorok a szívók. - mondja Rimac.
Amikor Rimacot arról kérdezték, hogy hogyan vághatott bele egy belső égésű motoros autó tervezésébe úgy, hogy korábban csak elektromos autókkal foglalkozott, a következőt mondta: Azt mondtam nekik, hogy eddig még semmit sem csináltam joggal! Bármihez, amit az elmúlt 15 évben építettem, semmi jogom nem volt, különösen egy autóipar nélküli országban (Horvátország – a szerk.).
Ha össze lehet hasonlítani valamivel, akkor az nem Bugatti! – mondta annak idején Ettore Bugatti, a márka alapítója. Egy elektromos modell valószínűleg érkezni fog a jövőben, különösen, ha a szupergazdag vevőkör kéri majd, de jelenleg úgy tűnik, hogy Bugatti a számára helyes utat választotta, amikor megcsinálta a Tourbillont.
Forrás: The Drive