Az EU és Kína leült tárgyalni az importvámok miatt
- Az Európai Unió felülvizsgálta a kínai autókra kivetett importvámokat és kismértékű csökkentésről döntöttek a SAIC és a Geely esetében.
- A csökkentés minimális, mégis jelzésértékű lehet a kínaiak számára, hogy tárgyalásoknak igenis van helye.
- A döntés előzménye, hogy Kína 25 százalékos vám bejelentését lengette be az európai autókra.
Június elején súlyos importvámokat jelentett be az Európai Unió a kínai villanyautókra. A három kiemelt gyártó a SAIC, a Geely és a BYD volt, ők 37,1; 20, illetve 17,4 százalékos vámot kaptak. A mostani felülvizsgálat következtében a SAIC importvámjai 0,5 százalékkal, a Geely vámjai pedig 0,1 százalékkal csökkennek. Mivel a SAIC az általánosan legmagasabb vámot kapta, ezért a maximális vámot is 38,1-ről 37,6-ra csökkentette az EU.
Azt, hogy az EU-nak visszaüthet a lépés, azt eddig is lehetett tudni, azonban miután a döntéshozók realizálták, hogy a vámok lehet, hogy többet ártanak majd, mint amennyit használnak, tárgyalóasztalhoz ültek Kínával.
A mostani csökkentés előzménye, hogy a kínai autógyártók 25 százalékos európai autókra vonatkozó büntetővám kivetését javasolták a kormánynak, ami minden bizonnyal beindította az EU-s vezetés vészcsengőit. A németek már az intézkedés bevezetésekor tartottak attól, hogy a kínai elektromos autók új európai importvámjára érkező pekingi válasz miatt többet vesztenek a vámon, mint amit nyernek a réven.
Forrás: Automotive News