A Mercedes több pénzt költ belső égésű motorjainak fejlesztésére
- A Mercedes a tervezettnél több pénzt költ a belső égésű motorjainak fejlesztésére.
- A fejlesztések első haszonélvezője a frissített S osztály lehet.
- A Mercedes még májusban döntött arról, hogy nem fejleszt új villanyautó platformot, amire 4-6 milliárd eurót szántak, vagyis meglehet, hogy ez az összeg a belső égésű motorok fejlesztéséhez kerül.
A Mercedes előzetes terveihez képest többet költ belső égésű motorjainak fejlesztésére – közölte a gyártó vezérigazgatója a Wirtschaftswoche-val.
Ola Källenius kifejtette, hogy eredetileg 14 milliárd eurót költöttek volna a fejlesztésre 2024-ben, de ezt a keretet megemelték. Így a hibrid hajtást is továbbfejlesztik, hogy azok a következő évtizedre is megfeleljenek. A vezérigazgató azt már nem részletezte, hogy pontosan mennyivel többet költenek a fejlesztésre.
Källenius emellett azt is elárulta, hogy az S osztály 2026-os faceliftjére is az átlagosnál többet költenek, aminek oka a belső égésű motorjának fejlesztésében rejlik. A modell egyébként idén kapott már egy apró, párnányi frissítést.
A jelenlegi döntés erősen szembemegy a Mercedes korábbi terveivel, miszerint 2030-ra már csak elektromos meghajtású autókat értékesítenek. Ezt a tervet akkor engedték el, amikor a villanyautók iránti kereslet csökkeni kezdett. Onnantól kezdve már csak azt ígérték, hogy 2030-ra az eladott autóik fele lesz elektromos meghajtású.
Az alacsony kereslet miatt viszont az új MB.EA Large nevű villanyautó platform kifejlesztésését is abbahagyták és inkább a meglévőn finomítanak tovább. A döntés állítólag azért született meg, mert a jelenlegi EQE és EQS modellek a várakozások alatt fogynak, így a gyártó nem látta ésszerűnek az MB.EA Large platform 4-6 milliárd eurós (1542-2313 milliárd forint) becsült fejlesztési költségeit. Vagyis meglehet, hogy az erre szánt 4-6 milliárd a belső égésű motorok fejlesztéséhez került.