Kivitték a reptérre a Koenigsegg Jeskót, bezsebeltek négy világrekordot

2024.07.02. 07:44

  • Megdöntöttek négy világrekordot a Koenigsegg Jesko Absoluttal.
  • Ezekből volt olyan, amit egy korábbi modelljük tartott.
  • A Koenigsegg az első, aki egy szériaautóval 20 másodperc alatt érte el a 250 mph-t, vagyis a 402 km/h-t.

A Koenigsegg nagyon szeret sebességhez köthető rekordokat megdönteni, még akkor is, ha a sajátjukról van szó. Így már nem a Regerához, hanem a Jeskóhoz köthető a 0-400-0 km/h-ás és a 0-250-0 mph-ás világrekord is – valamint további kettő is.

A gyártó jelenlegi legerősebb modellje a Jesko, (már csak 28 darab van belőle) amiből két verzió volt kapható. Az Attack kimondottan pályázásra lett megépítve, az 1622 lóerős Absolut pedig a hosszú egyenesekre. A rekorddöntésekhez az utóbbi kellett. Mindkettő verzióban egy ötliteres biturbós V8 dolgozik.

A helyszín – ahogy tavaly is – az örebrói reptér kifutója volt egy kora reggel. Kezdetben megdöntötték a 0-400 km/h-ás világrekordot, amit 18,82 másodperc alatt értek el, valamint elsőként 19,2 másodperc alatt érték el álló helyzetből 250 mérföld/órát (402 km/h) – ezzel a Koenigsegg let az első, aki ezt az eredményt 20 másodperc alá tornázta egy szériaautóval.

Ezzel együtt pedig a gyorsulást nagyon gyorsan is befejezték, amivel a 0-400-0 km/h és a 0-250-0 mph világrekordot is megdöntötték. Mindkettőt az előző modelljuk, a Regera tartotta. Vagyis egy reggel alatt bezsebeltek négy világrekordot:

  1. 0-400-0 km/h – 27,83 mp
  2. 0-400 km/h – 18,82 mp
  3. 0-250-0 mph – 28,27 mp
  4. 0-250 mph – 19,20 mp

A Jeskóba ehhez E85-ös üzemanyagot használtak, gumiabroncsok pedig Pilot Sport Cup2 R-ek voltak. A rekorder Jesko Absolut viszont nem volt 100 százalékig gyári, ugyanis a biztonság kedvéért beleszereltek egy bukókeretet, valamint Markus Lundh pilóta kérésére a One:1 ülését tették bele.

A cég feje, Christian von Koenigsegg elárulta, hogy idénre még terveznek rekorddöntések, de már a Jesko Attackkal, versenypályákon. Valamint az Absoluton még fejlesztenek egy picit, hogy megdönthessék a legnagyobb végsebesség rekordját.