- A Renault összefog az LG Energy Solutionnel és a CATL-vel, hogy olcsóbb akkumulátort tudjon autóiba szerelni.
- A mostani partnerséggel legalább 20 százalékkal olcsóbban tudják előállítani az akkumulátorokat.
- Az LFP akkumulátorcellákat a debreceni CATL gyárban készítik.
A Renault közel sincs ahhoz, hogy feladja a versenyt az olcsóbb kínai villanyautók elleni küzdelemben. Ezért partnerségre lépett az LG Energy Solutionnel és a kínai CATL-vel, hogy legalább 20 százalékkal olcsóbban tudják előállítani az akkumlátorok egy részét 2026 júliusára.
A tervek szerint a most is gyártott NMC (nikkel-kobalt-mangán) akkumulátorok mellett LFP (lítiumvas-foszfát) akkumulátorokat is építenek majd autóikba, amelyekből az utóbbihoz szükséges cellákat a CATL debreceni gyárában készítik. Ezeket pedig az LG lengyelországi gyárában fogják a saját technológiájukkal akkumulátorba építeni, amely az eddigi megoldásnál azért jobb, mert az LG több cellát képes egy helyre tenni.
Ezután az autókba már Franciaországban szerelik be az aksit. Az NMC alapúakat eddig is Franciaországban gyártották, ez továbbra is így marad.
Talán a Renault próbálkozik a legaktívabban európai riválisaihoz képest, hogy olcsón tudjon villanyautókat előállítani. Ennek mintapéldája az új, elektromos Twingo, aminél mindent megmozgatnak, hogy azt 20 ezer euró alatti áron tudják értékesíteni. Viszont nem csak kelet irányába próbálkoztak az olcsóbb villanyautó megvalósításával, korábban a Volkswagennel tárgyaltak egy közös villanyautó-platformról, bár ez végül meghiúsult.