Pokoli gyors terepszörny lett a 635 lóerős Land Rover Defender Octa

2024.07.04. 07:55

A Land Rover bemutatta az eddigi legpengébb Defendert, az Octát. Az eddigi változatok is otthonosan mozogtak zord terepen, de a gyáriak szerint az Octa az összesnél keményebb. A pofás újdonság aszfalton is pokoli durvának ígérkezik, hiszen egy kétturbós V8-at lógattak a tömpe orrába.

Röviden:

  • A Land Rover bemutatta a – szerintük – legjobb Defendert, ami valaha készült. Ez az Octa.
  • Benzines V8 hajtja, 635 lóerős és 4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.
  • A megdöbbentő számok mellé mokány kiállás, és teljesen új fejlesztésű futómű jár.
  • Ahogy az sejteni lehet, a csúcs-Defender nem olcsó: az alapára bő 55 millió forint.

A Defender Octához kapcsolódó ígéret erős: a Land Rover azt mondja, hogy ez a legjobb Defender, ami valaha készült. Lehet benne valami, hiszen nem kapkodták el: az Octát három éve fejlesztik, közel 14 ezer (!), extrém teszten esett át, rengeteg részét aprólékos munkával tökéletesítették.

Az Octa kívülről is eltér a többi Defendertől: a hatalmasra szélesített kerékjárati ívekkel az újdonság közel 7 centivel szélesebb, a hasmagasság 28 millimétert nőtt, mások a felnik és több apró részlet is jelzi, hogy ez itt egy csúcsmodell. Az Octa minden eddigi Defendernél izmosabb kiállású tárgy, pedig már a többi változat is mokány volt.

Új fejlesztésű futóművet pakoltak alá, ami a nagyot nőtt nyomtáv és a megváltozott hasmagasság miatt abszolút indokoltnak tűnik. Hosszabbak és erősebbek a lengőkarok, illetve vadiúj, hidraulikusan összekötött, adaptív lengéscsillapítókat is fejlesztettek hozzá. A komplikált, 6D Dynamics fantázianevű rendszer ebben a modellben jelent meg először.

A speciális futómű elméletileg nemcsak lassabb offroadozásnál működik majd kiválóan, hanem akkor is, amikor a sofőr nagyon gyorsan szeretne földúton száguldani. A Defender Octa ezzel a kvalitásával a Ranger Raptornak és a Bronco Raptornak állíthatna konkurenciát, ha nem lenne sokkal drágább a Fordoknál.

Mivel ez az eddigi legerősebb Defender, aszfalton is felháborítóan gyors lesz. Az enyhe hibrid rendszerrel kiegészített, 4,4 literes, kétturbós, benzines V8-as 635 lóerőt és 750 Nm-es csúcsnyomatékot tud. Ez a hatalmas toronyház 4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 250 km/h. Megdöbbentő számok ezek. A nehéz monstrum fékei is a méretéhez illenek: elöl 400 milliméteres tárcsák és óriási, Brembo féknyergek látszanak át a felnik mögül.

A Land Rovernél tényleg mindent beleadtak: a vad külsőhöz színeiben, anyagaiban és stílusában passzoló, gusztusos belső tartozik. A csúcsmodellt kezdetben kétféle változatban rendelhetik meg az ügyfelek. Az alap Defender Octához 22 colos felnik, utcai gumik és finom bőrbelső jár. A Octa Edition One még ennél is érdekesebb: erre kisebb, 20 colos felniket és terepgumikat szerelnek, illetve a belső anyagai és színei is inkább a kemény, terepjárós hangulatot erősítik.

A Land Rover Defender Octa alapára az Egyesült Államokban 152 ezer dollár, vagyis bő 55 millió forint. Az Edition One-ért ennél is többet, majdnem 168 ezer dollárt, azaz több, mint 61 millió forintot kell fizetni. Egyelőre csak a 110-es, vagyis ötajtós Defenderből készül Octa.

Forrás: Land Rover